וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעקור את תופעת טקסי החניכה בצה"ל"

6.8.2009 / 21:06

כך הצהיר בכיר בחיל האוויר בעקבות מאסרם של קצינים בחיל שהתעללו בקצינים צעירים. ההתעללות כללה קשירה באזיקונים ומכות. "אסור להיתמם. מדובר במסורת בעייתית"

מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן החליט היום (חמישי) להעמיד לדין שבעה קצינים מיחידת הבקרה לאחר שהשתתפו ב"אירוע חריג" הנוגד את פקודות הצבא. השבעה חשודים בהתעללות בחיילים. שישה מתוך השבעה כבר נשפטו ונשלחו לעונשי מחבוש בפועל ועל תנאי.

מצה"ל נמסר כי הוחלט להעמיד לדין את שבעת הקצינים, לאחר שהתברר כי הם ערכו "טקסי קבלה" לבקרים "צעירים" בניגוד לנהלי החיל ולנורמות הנדרשות. האירוע התגלה לאחר שקצין שהיה מעורב באירוע התלונן בפני מפקדו. האירוע עצמו קרה בבסיס יחידת בקרה בדרום הארץ. שבעת הקצינים, כולם בדרגת סגן, העבירו "טקס קבלה" לשלושה בקרים חדשים בדרגת סגן משנה, שכלל קשירה באזיקונים, מכות במגבות רטובות, התזת מים קרים ואכילת שום כתוש.

בהמשך להנחיית מפקד חיל-האוויר, נשפטו שני קצינים ונדונו ל-44 ימי מחבוש, מהם 31 ימים בפועל, ושני קצינים נוספים נשפטו ונדונו ל-34 ימי מחבוש מתוכם 24 ימים בפועל. קצין מילואים נידון ל-24 ימי מחבוש, מהם 7 ימי מחבוש בפועל. קצין נוסף שהיה עד לאירוע אך לא לקח בו חלק נשפט ל-21 ימי מחבוש על תנאי. קצין נוסף ישפט בימים הקרובים.

בתוך כך, הנחה מפקד חיל האוויר את מפקד מערך הבקרה לרשום הערה פיקודית למפקד היחידה בה ארע המקרה, קצין בדרגת סגן אלוף. קצין בכיר בחיל האוויר שהתייחס לפרשה אמר כי "זהו יום קשה מאוד לחיל האוויר. אירוע שלא מתאים לצה"ל של היום. מפקד חיל האוויר רואה את האירוע בחומרה רבה. טקסי קבלה כאלה הם לצערי תופעה בכלל הצבא והם פוגעים בכבוד החיילים. אנו מבצעים תהליכי הסברה בקרב החיילים על מנת לעקור את התופעה".

בכיר אחר בחיל האוויר אמר כי: "ממה שאנחנו מבינים מדובר במסורת ונצטרך לבדוק האם זה מבוצע ביחידות אחרות. אסור לנו להיתמם". עוד התברר כי במהלך התחקיר שבוצע בחיל האוויר, שוחח מפקד יחידת הבקרה בחיל האוויר עם שלושת הקצינים הצעירים. שניים מהם לא הבינו את חומרת האירוע.

לפני כשלושה שבועות נחשפה התעללות קשה של חיילים בחיל השיריון. אנשי הסגל שביצעו את המעשים ומפקד הפלוגה שידע על הנעשה נשלחו למאסר לאחר הליך משמעתי.

עדכון ראשון: 18:12.

לפניות לכתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully