וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצופים: "נעשו מעשים פסולים בקורס ההדרכה"

איילה חננאל

6.8.2009 / 17:22

המשטרה ממשיכה לחקור את התלונה היחידה שהוגשה עד כה בנוגע לחשדות על מעשים מגונים בקורס הדרכה של הצופים ובמקביל נקטה התנועה במספר פעולות מניעתיות

יו"ר תנועת הצופים אלי בן יוסף, התייחס היום (חמישי) לחשדות שהועלו בעקבות מעשים מגונים שבוצעו לכאורה במהלך קורס הדרכה שהתקיים בחוות הצופים בשבוע שעבר. לדברי בן יוסף, "אנחנו לומדים את מה שקרה בקורס ההדרכה, מפיקים לקחים ומסתייעים בכל הגומים המקצועיים הרלבנטיים ממשרד החינוך ומעיריית תל אביב. החלטנו מיידית על שורה של צעדים אופרטיביים למניעת הישנות מקרים דומים, ביניהם הקמת צוות מומחים חיצוני מתחום החינוך, הפסיכולוגיה והרווחה".

עוד אמר בן יוסף כי "החלטנו גם על גיבוש כלים להגברת הפיקוח על הנעשה במחנות ובטיולים, מתוך מגמה ברורה לעמוד במחויבות שלנו כלפי החניכים והוריהם. נמשיך לעשות הכל על מנת להבטיח שהחניכים ימשיכו לחוש ביטחון מלא בפעילויות התנועה. נמשיך לטייל, נמשיך לחנך לאחריות ולמנהיגות, נמשיך לאהוב את הארץ הזו, נמשיך לפעול בקרב אוכלוסיות מיוחדות, להשתפר ולתקן".

לפני יומיים דווח כי המשטרה החלה לבדוק טענות של חניכים בני 15 מקורס מדריכים של תנועת הצופים, שסיפרו כי חבריהם ביצעו בהם מעשים מגונים במהלך קורס ההכשרה. כאשר נודע על כך להנהגת התנועה, היא החליטה להפסיק את הקורס מיידית והחלה בבדיקת העניין, אך ביקשה מהחניכים לשמור על שתיקה ובחרה שלא לערב את רשויות החוק. לאחר שהמשטרה חקרה בכירים בתנועת הצופים, הוחלט כי החקירה תנוהל על ידי מרחב העמקים.

נכון להיום במשטרת מרחב העמקים לא חלה התקדמות בחקירת המקרה. עד כה הוגשה למשטרה תלונה רשמית אחת בלבד של מדריך שסיפר לחוקרים על האירועים שהתרחשו בקורס. עד עתה לא נחקר אף אחד מהילדים שהשתתפו בקורס.

בתוך כך, הנהגת תנועת הצופים החליטה לנקוט בעקבות החשדות בפעולות נוספות. בין היתר, בקורסים התנועתיים הקרובים, החניכים יתקלחו עם בגדי ים ובפיקוח בוגר ובמקביל יעברו כל חניכי השכבה הבוגרת בהנהגת תל אביב, שיחות מעמיקות עם צוותי הנהגת תל אביב, "בהן ילובנו המעשים הפסולים שנעשו בקורס ההדרכה".

  • עוד באותו נושא:
  • הצופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully