וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים נערכים לפרוש מהעבודה

6.8.2009 / 17:05

הח"כים תמיר, כבל, פרץ ופינס ייפגשו ביום ראשון וידונו בהקמת סיעה חדשה. זאת לאחר שאמש אושרו השינויים בחוקת העבודה. הבעיה: לארבעה אין הרוב הדרוש לפילוג

חברי הכנסת איתן כבל, יולי תמיר, אופיר פינס ועמיר פרץ נערכים לפרוש בקרוב ממפלגת העבודה ולהקים סיעה חדשה. כך מסר הערב (חמישי) חבר הכנסת עמיר פרץ. הארבעה ייפגשו ביום ראשון וידונו בהמשך צעדיהם. אחת האפשרויות היא עתירה לבג"ץ כדי שייאפשר להם לפרוש ולהקים סיעה נפרדת.

הפרישה באה על רקע אישור השינויים בחוקת המפלגה אמש בוועידת העבודה. לפי השינוי, יוכל יו"ר המפלגה לכהן עד שנה לפני הבחירות לכנסת. המורדים, שלא הגיעו לוועידה, איימו אתמול להתפלג ממפלגת העבודה אם שינוי חוקת המפלגה שמציע היו"ר אהוד ברק תתקבל בוועידת המפלגה. "אם החוקה תאושר נפרוש ונלך לקבל מעמד של סיעה. הפילוג כבר קיים, כעת נשאלת השאלה של פילוג בפועל", אמר ח"כ פרץ בראיון לוואלה! חדשות.

חברת הכנסת יולי תמיר אמרה הערב, כי "ביום ראשון אנחנו ניפגש ונבחן את האפשרויות. הוועידה אתמול הבהירה שהפערים גדולים מדי. הכיוון הוא ברור: אנחנו צריכים למצוא לעצמנו מסגרת פוליטית מתאימה". תמיר הסבירה שהרעיון שנבחן הוא התבססות על קבוצת הארבעה - היא וחברי הכנסת אופיר פינס, איתן כבל ועמיר פרץ - ובהמשך הרחבת המסגרת. היא הוסיפה, כי החוקה החדשה שאושרה אתמול בוועידת העבודה הוכיחה, ש"אהוד ברק אינו רוצה לראות אותנו בתוך המפלגה".

חבר הכנסת איתן כבל אמר לוואלה! חדשות, כי "אנחנו ניפגש במהלך השבוע הבא כדי להחליט על המשך צעדינו. המצב שנוצר במפלגה הוא בלתי אפשרי. אינני מתבייש לומר את עמדותיי, אבל צריך לזכור שאנחנו רק ארבעה חודשים אחרי הבחירות. אני לא ממהר לשום מקום. יש מספיק זמן, והכל ייעשה בשום שכל".

בוועידת המפלגה תקף ברק את מורדי העבודה במהלך נאומו. ברק קרא לעבר מורדי המפלגה ואמר כי לא תלמדו אותי מהי נאמנות כלפי המפלגה ואת דרכי העבודה, אנו ננצח אתכם או בלעדיכם. בנאומו ניסה ברק להצדיק ולהסביר את מניעיו לשינוי חוקת המפלגה. ברק אמר כי חוקת המפלגה זקוקה לשינוי. "החוקה שלנו היא חוקה ותיקה, היא נכתבה בידי אבות התנועה. יש בה הסתיידות, סתירות פנימיות, התיקונים שלה הצטברו זה על גבי זה והחוקה הזו דורשת שינוי. אף אחד מהקודמים שלי לא הצליחו להפעיל את המפלגה כמו שצריך, אז כנראה שצריך לעשות שינוי. אין לכם מה לפחד משינויים. אין הכוונה לשינוי אידיאולוגי או שינוי בעשייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully