וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: חיסון לשפעת החזירים - כבר בספטמבר

טלי גולדשטין

6.8.2009 / 16:50

לפי הערכת ארגון הבריאות העולמי, החיסון הראשון לשפעת החזירים יאושר ויהיה מוכן לשימוש בכמה מדינות, החל מחודש ספטמבר. עד כה מתו מהמחלה 1,154 בני אדם

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק ורן צימט. קריינות: אילן שניג)

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום (חמישי) כי ככל הנראה החיסון הראשון למחלת שפעת החזירים יאושר ויהיה מוכן לשימוש בכמה מדינות החל מספטמבר. מארי-פול קיני, מנהל מחקר החיסונים, אמר כי בתחילה, יצרניות התרופות לא הצליחו לייצר חיסון, אך המצב משתפר. תוצאות ראשוניות של ניסוי החיסון יהיו מוכנות בחודש הבא. ברגע שאלו יאושרו, יוכלו היצרניות להכין כמות כגדולה של החיסונים. ארגון הבריאות העולמי דיווח כי ברחבי העולם אובחנו 162,380 מקרי שפעת החזירים ו- 1,154 מקרי מוות כתוצאה מהמחלה.

החלמה משפעת החזירים באמצעות טיפול בצמחי מרפא לוקחת 7.1 ימים בממוצע לעומת 7.4 ימים ב"טמיפלו". הטיפול ב"טמיפלו" יקר פי חמש, הוסיף וואנג. צמחי מרפא סינים נמצאים בשימוש בסין כבר אלפי שנים ויש לו פחות השפעות לוואי מאשר לתרופות מערביות.

בתוך כך, סין, בה נרשמו 2,210 מקרי שפעת חזירים, ואף לא מקרה מוות אחד, ממליצה לאמץ את המסורת עתיקת השנים כטיפול תרפותי חלופי לשפעת החזירים. לדברי רופאים סינים, רפואה סינית מסורתית עשויה להוות חלופה לטיפול בקונבנציונלי בשפעת החזירים. יתרה מכך, היא פועלת טוב יותר מאשר רפואה מערבית. הרופאים מבית החולים "דיטאן" שבבייג'ינג אמרו כי טיפלו ב-297 חולי שפעת החזירים מאז ה-16 במאי. מתוכם, 117 טופלו בצמחי מרפא ו-88 כבר שוחררו מבית החולים. 37 טופלו באמצעות טיפול משולב של צמחי מרפא סינים ותרופה מערבית בשם "טמיפלו".

ניסויים רפואיים הוכיחו כי צמחי מרפא סינים הם בטוחים לשימוש ויעלים יותר בטיפול בשפעת החזירים, אמר וואנג יוגואנג, מנהל המחלקה לרפואה סינית ומערבית בבית החולים. "יש לנו מגוון של צמחי מרפא. הרופאים יכולים לבחור סוגים שונים על בסיס מצבו של כל חולה. זהו אחד היתרונות ברפואה סינית מסורתית. כמו גם, הטיפול זול יותר", אמר וואנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully