וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בחלפון: אח אחד שוחרר, השני במעצר

איילה חננאל

6.8.2009 / 15:14

ביהמ"ש החליט לשחרר את אחד האחים החשודים בירי בפליקס חלפון למעצר בית, ולהאריך את מעצרו של השני ב-4 ימים. השופט: "רואה בחומרה את אי בדיקת טענותיו של החשוד"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק)

בית המשפט השלום בתל אביב החליט היום להאריך את מעצרו של אחד האחים החשוד בירי בכדורגלן העבר פליקס חלפון בארבעה ימים נוספים, אולם גם לשחרר את האח השני למעצר בית. פרקליטיהם של האחים, שי נודל וגיא פרידמן טענו בדיון כי בעת האירוע, היה אחד האחים עם אדם אחר שאף יכול להעיד על כך ולשמש לו כאליבי אשר יפריך את החשד נגדו בניסיון רצח. עורכי הדין שאלו האם החבר נחקר, ונציגי המשטרה ענו שהוא טרם נחקר. בהחלטתו ציין השופט, דניאל בארי, כי "אני רואה בחומרה את אי בדיקת טענותיו הבסיסיות של החשוד לגבי מקום הימצאותו בעת הירי".

בהארכת מעצרם של החשודים בירי ביום שישי נחשף כי בעת הירי במועדון בליל חמישי האחרון, כבר נכח צוות שוטרים במקום. השוטרים הגיעו למקום בעקבות התפתחות קטטה בחזית המועדון. בעת שהשוטרים ניסו לעצור את הקטטה שמע אחד מהם מטח יריות מטרים ספורים מהמקום בו עמדו. כאשר מיהרו השוטרים לבדוק את מקור הירי נמצא חלפון שוכב פצוע על הרצפה, סמוך לכניסה למועדון.

כדורגלן העבר פליקס חלפון נורה ביום חמישי שעבר בלילה בכניסה למועדון "ארנה" ברחוב הרכבת בתל אביב. זכי הלר, הדובר המבצעי במד"א מסר לוואלה! חדשות כי צוות מד"א - דן שהגיע למקום מצא את חלפון שרוע על הרצפה כשהוא סובל מפציעה בירך. הוא פונה לבית החולים איכילוב כשהוא מונשם ומצבו קשה. כוח המשטרה במקום החל לבחון את צילומי מצלמות האבטחה במועדונים הסמוכים כדי לבדוק אם האירוע צולם בהן.

דוברות משטרת מחוז ת"א מסרה בתגובה: "שוטרים שהיו באזור בפעילות מבצעית קיבלו דיווח על קטטה וזמן קצר לאחר מכן נשמעו יריות. תגובתם המהירה של השוטרים היא שהביאה לאיתורם המהיר של החשודים ולביצוע המעצר".

עו"ד גיא פרידמן, המייצג את שני האחים החשודים בירי ומכחישים את מעורבותם בתקרית, מסר בתגובה: "אוזלת ידה של המשטרה מתגלה פעם אחר פעם וסביר להניח שאם היא הייתה פועלת כנדרש וכמצופה ממנה, אזי אותו יורה שאינו אחד ממרשיי, היה נתפס כבר באירוע וברור כי מעצרם של מרשיי לא היה בא לעולם".

לטענת המשטרה, שני האחים שנעצרו בחשד לביצוע הירי מוכרים לה ואף מוגדרים על ידה כ"חברים בארגון פשע". האח הגדול מבין השניים ריצה לאחרונה מאסר בגין עבירות הקשורות לאמצעי לחימה ולפני כחמש שנים נעצר על ידי חוקרי היחידה המשטרתית המרכזית בחשד שהחזיק טיל לאו מאולתר. אמש נעצר חשוד נוסף, תושב תל אביב בן 21, בחשד למעורבות בירי לעבר חלפון. הוא יובא בהמשך היום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully