וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלב סאדאת מעורר את זעם המצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.8.2009 / 16:50

בתו של נשיא מצרים לשעבר הגישה תביעה נגד שר ההסברה המצרי, בדרישה להפסיק הקרנת סרט אמריקאי בו מככב כלב העונה לשם אנואר סאדאת

רקיה סאדאת, בתו של נשיא מצרים לשעבר אנואר סאדאת, הגישה (חמישי) תביעה נגד שר ההסברה המצרי אנס אל-פקא בדרישה להפסיק את הקרנתו של הסרט האמריקאי "אני אוהב אותך, בן אדם" ("I love you, man" במקור – נ.י) בטענה שהוא פוגע קשות באביה. זאת משום שבסרט מוצג כלב ששמו "אנואר סאדאת".

בסרט של הבמאי ג'ון המבורג נראה גיבור הסרט, פיטר, כשהוא מטייל עם כלבו ואומר לחברו ששם הכלב הוא אנואר סאדאת, על שם נשיא מצרים המנוח. החבר שואל אותו "משום שאתה תומך במדיניותו?" ופיטר עונה לו: "לא, משום שהוא ממש דומה לו". הקטע הקטן הזה הרגיז את בתו של סאדאת ובתגובה היא החליטה לתבוע לדין את שר ההסברה.

עורך דינה של סאדאת, ד"ר סמיר סברי, מסר לאתר "אל-ערבייה" כי היום הוגשה התביעה להפסיק את הקרנת הסרט שכן הוא "פוגע קשות בנשיא המנוח אנואר סאדאת, וגם במצרים ובמעמדה במזרח התיכון". לדבריו, במאי הסרט "ידוע בדעותיו הגזעניות ובשנאתו כלפי ערבים". יושב ראש ועדת הצנזורה במצרים, עלי אבו שאדי, הבהיר כי הסצנה המדוברת הושמטה בהקרנה: "לו ראינו אותה, היינו אוסרים לצפות בסרט כולו", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully