וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכלכת שילמת: הוציא דיבה וישלם פיצויים

רמי שני

6.8.2009 / 12:09

חביב רחמים, תושב הנגב, נמצא אשם בהוצאת לשון הרע ויחויב בפיצוי 70 אלף שקל יחד עם הוצאות משפט בסך 15 אלף שקלים. זאת עקב פרסום מכתב בו נרמז על שחיתות חבר מועצה

בית משפט השלום בבאר שבע, הרשיע בהוצאת לשון הרע את חביב רחמים, תושב הנגב, וחייב אותו לשלם פיצויים בהיקף של 70 אלף שקל והוצאות משפט בסך של 15 אלף שקלים. זאת בעקבות פרסום מכתב בו מועלות טענות כלפי התנהלותו של ניסן סרזיארנה, אשר הייה באותה תקופה מועמד לרשות מועצת מרחבים.

רחמים, תושב מושב פעמי תש"ז במערב הנגב, חיבר באוקטובר 2002, יחד עם עוד עשרה מחברי המושב, מכתב אל רשם האגודות השיתופיות בנוגע לאי סדרים באגודת המושבים. המכתב התייחס ישירות לפעילותו של סריזאדה ופורטו בו הוצאות כספים שנעשו לכאורה שלא כדין, בהן תשלומים העלולים להתפרש כשוחד בחירות- החכרת שטח חקלאי במחיר נמוך משוויו בשוק, העברת ניהול צרכניית המושב למקורביו של מועמד מהמושב לרשות המועצה האזורית מרחבים ועוד. רחמים הוגדר כאיש הקשר לצורכי הרחבת המידע בדברים שהועלו בו.

בעקבות פרסום המכתב החליט סריזאדה לתבוע את רחמים באשמת הוצאת לשון הרע. טענתו הייתה כי תוכן הדברים וההשלכות המכתב גרמו לו נזק רב "מדובר בפרסומים שקריים שמטרתם להשפיל אותו בעיני חברי המושב, ולפגוע בסיכוייו להיבחר לתפקידים ציבוריים", כתב בכתב התביעה.
מנגד, בכתב ההגנה טען רחמים כי כל הדברים שאותם העלה במכתבו הם אמת לאמיתה ונכתבו בתום לב.

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, גד גדעון, קיבל אתמול את תביעתו של סריזאדה נימק זאת בכך, שפרסום המכתב, יחד עם פרסום נוסף בו נטען כי סרזיאדה ביקש מהתושבים להצביע עבורו בבחירות, עונים על הגדרת "לשון הרע". "שני הפרסומים מייחסים לו (לסזראניה) התנהגות מושחתת, ואף עבריינית" כתב השופט והוסיף כי ללא קשר לכוונת הכותב, השאלה היא כיצד הובנו הדברים בפועל וכיצד השפיע הפרסום על תפיסתו בעיני הציבור. על רחמים כתב כי הוא לא ניסה לבדוק את הבסיס העובדתי לחשדות שפרסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully