וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת פתח קבעה: ישראל חיסלה את ערפאת

אופק עיני וניר יהב

6.8.2009 / 13:51

ביומה השלישי של הוועידה הנערכת בבית לחם החליטו משתתפיה לאמץ קריאה לפיה ישראל התנקשה בערפאת, וביקשו סיוע מגורמים בינלאומיים בחקירת מותו

ועידת פתח בבית לחם נכנסה היום (חמישי) אל יומה השלישי, כשבצהריים עמדה ההתכנסות בסימן מותו המסתורי של היו"ר לשעבר יאסר ערפאת וקבעה כי ישראל היא העומדת מאחוריו.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי הוועידה החליטה לאמץ את הצעתו של נאסר אל-קדוה, יו"ר מועצת המוסד על שם ערפאת, המורכבת משלושה סעיפים. הסעיף הראשון בהחלטה קובע כי ישראל נושאת באחריות המלאה להתנקשות בערפאת. הסעיף השני קובע כי הוועד המרכזי של פתח מבקש להשאיר את תיק מותו של ערפאת פתוח. על פי הסעיף השלישי, תבקש הוועידה סיוע מגורמים בינלאומיים בעלי סמכות בטיפול בתיק המוות.

לפני כשבועיים האשים בכיר פתח פארוק קדומי את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן באחריות למותו של ערפאת. בתגובה, הורה אבו מאזן שלא להעביר תקציבים לקדומי ולאנשיו. קדומי, הנחשב למוביל הקו הניצי בפתח, טען כי בידיו נמצא פרוטוקול סודי של ישיבה בהשתתפות אריאל שרון, אבו מאזן, שר הביטחון דאז שאול מופז ובכיר פתח מוחמד דחלאן, שבה תכננו את חיסול ערפאת. בפתח זעמו על דבריו של קדומי ואיימו לסלקו מהארגון. אבו מאזן דחה בתוקף את ההאשמות ותאר אותן כ"חסרות בסיס".

במקביל, עיתון סעודי דיווח כי על אלמנתו של ערפאת, סוהא, מופעלים לחצים מצד אנשי אבו מאזן להכחיש את ידיעותיה על הפרוטוקול הסודי. סוהא ערפאת סיפרה בראיון לעיתון טורקי כי ערפאת אכן הציג בפניה את אותו פרוטוקול ואף אמר לה כי הוא חושש שאבו מאזן ודחלאן יפגעו בו.

ממשיכים בדיונים

נוסף על ההחלטה בדבר מותו של ערפאת, המשיכו לדון בוועידה אודות מספר נושאים מעוררי מחלוקת. גורם בפתח העריך כי משך הוועידה יוארך ביום או יומיים מהתכנון המקורי על מנת לדון בכל הנושאים במלואם. אחד מהנושאים שמעוררים מחלוקת רבה בוועידה מוסיף להיות אי הגעתם של צירי פתח מרצועת עזה להשתתף בה וכשירות ההצבעות בוועידה ללא הגעתן. ועדה פנימית שהוקדמה במסגרת הועידה במטרה לטפל בסוגיה.

ההצעה הראשונה הינה שכל הבעיות יטופלו בועידה הנוכחית וכי לאחר מכן ניתן יהיה לשוב אליהן בועידה שתתקיים במועד מאוחר יותר. השנייה מציעה כי אחרי הועידה יכונסו שלוש ועידות משניות בעזה, בגדה, ובתפוצות הפלסטיניות במדינות ערב במסגרתן יערכו הבחירות לפתח. האופציה השלישית שהועלתה הינה להמשיך בוועידה הנוכחית, ולקיים במסגרתה בחירות בהן ישוריין מקום לנציגי רצועת עזה.

בתוך כך, הנהלת הועידה הודיעה כי החל משעה 6 בערב ועד לשעה 10 בבוקר מחר יהיה ניתן להגיש מועמדות לחברות באחד ממוסדות הארגון - הוועד המרכזי או המועצה המהפכנית. עד כה לא נמצא פתרון לשאלת הצבעתם של צירי פתח מרצועת עזה שלא הורשו להגיע לוועידה. בכיר פתח ברצועה מוחמד דחלאן איים לפרוש מהוועידה אם תתקיים הצבעה ללא אנשי רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully