וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני זכויות אדם: חמאס ביצע פשעי מלחמה

6.8.2009 / 11:24

ארגון Human Rights Watch, שטען שצה"ל ביצע פשעי מלחמה בעזה, יוצא גם נגד חמאס. "ירי הרקטות על אזרחים ישראלים אינו חוקי ואינו מוצדק. על חמאס להעניש את היורים"

ארגון זכויות האדם הבינלאומי Human Rights Watch, שהותקף בחודשים האחרונים בעקבות פרסום דו"חות נגד פעילות צה"ל במבצע עופרת יצוקה, מפרסם היום (חמישי) דו"ח בו הוא קובע כי ירי רקטות הקסאם אל עבר יישובים ישראליים אינו חוקי והוא בבחינת פשע מלחמה.

מחברי הדו"ח בחנו את הירי אל יישובי מערב הנגב החל מנובמבר 2008 ובמבצע עופרת יצוקה. "ירי הרקטות גרם נזק לרכוש ואילץ תושבים לעזוב את בתיהם", נכתב בדו"ח, "הירי כוון, בניגוד לחוק, על אזורים מיושבים בישראל במרחק של עד 40 ק"מ מגבול הרצועה, והעמיד בסכנה כ-800 אלף אזרחים ישראלים. בתקופה זו, רקטות שלא הגיעו ליעדן בישראל ונפלו בתוך שטח הרצועה הביאו למותן של שתי ילדות ולפציעתם של אחרים. יתר על כן, ארגונים פלסטינים חמושים שירו רקטות מתוך אזורים צפופי אוכלוסין העמידו אזרחים ברצועת עזה בסכנה של התקפות-נגד מצד ישראל, וזאת בניגוד לחוק".

כזכור, בחודשים האחרונים פרסם הארגון דו"ח נוסף שכוון נגד פעילות צה"ל במבצע עופרת יצוקה בו נכתב בין היתר כי ישראל השתמשה במטוסים ללא טייס לצורך תקיפה ברצועת עזה. כמו כן טען הדו"ח כי ישראל השתמשה בפצצות זרחן בניגוד לדין הבינלאומי, טענות שהוכחשות על ידי צה"ל. לדברי איין לוין, מנהל התוכניות בארגון, "ירי הרקטות של חמאס המכוון על אזרחים ישראלים אינו חוקי, אינו מוצדק והוא בבחינת פשע מלחמה. בתור הרשות השולטת ברצועת עזה, על חמאס להתנער בפומבי מירי הרקטות על ריכוזי אוכלוסייה אזרחיים בישראל ולהעניש את האחראים לביצוע התקפות כאלה, כולל חברים בזרוע הצבאית של חמאס עצמו".

יחד עם זאת, גם ישראל מקבלת הערות בדו"ח. על פי הממצאים, הנזק שנגרם לפלסטינים גדול בהרבה מהנזק שגרם ירי הקסאמים, אולם שני הצדדים הפרו דיני מלחמה בכך שלא נקטו אמצעים למניעת ביצוע התקפות נגד אזרחים. "ארגון Human Rights Watch מחויב לתיעוד ההפרות הקשות ביותר של דיני המלחמה המבוצעות בעימותים מזוינים בכל העולם בידי כל אחד מהצדדים. אנחנו מפרסמים את הדו"ח הזה משום שאסור בשום מקרה שאזרחים יהיו מטרה להתקפה, בלי קשר לעוצמה היחסית של התוקף", אומר לוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully