וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס ורצח בגן מאיר

דניאל זילברברג

19.8.2009 / 9:00

וגם: "דן" ו"אגד" משביתות את התחבורה הציבורית, תל אביב מגלה את רמי (ורמי מגלה את ריטה), והתחנה המרכזית החדשה נחנכת. פרק נוסף של השבוע לפני - במלאת 100 שנה לתל אביב

1949 – רצח ואונס מחרידים בגן מאיר

21.8.1949 – בשעה 1:00 לפנות בוקר התבודדו בגן מאיר שני צעירים, דניאל פקטורי ונעמי שטיין. הוא בן 25, מוזיקאי ומלחין, והיא בת 22 – שניהם אחים למחצה בני אותו אב. באותה שעה שוטט גם דוד יעקובוביץ' בגן.

יעקובוביץ’ היה סוטה מין מורשע שנהג לתקוף זוגות מתבודדים. הוא ניגש אל הזוג, היכה את ראשם במקל, גרר את נעמי הנאבקת הצידה ואנס אותה. דניאל הצליח להגיע בשארית כוחותיו לבית אמו ומשם הועבר לבית החולים במצב קשה, שם מת למחרת.

יעקובוביץ’ נתפס, הורשע ברצח ואונס ונדון למוות. הייתה זו הפעם הראשונה שבה נגזר עונש מוות על ידי שופט ישראלי. אלא שגזר הדין מעולם לא הוצא אל הפועל: אמנם תליין בריטי התנדב לבוא לארץ ולבצעו, אך היו עיכובים בהליך המשפטי, התלייה נדחתה ולבסוף יעקובוביץ' שוחרר מהכלא כעבור תשע שנים בלבד.

1956 – "דן" ו"אגד" נלחמות על זכותן לעלות מחירים

22.8.1956 – חברות "דן" ו"אגד" החלו להשבית את כל קווי האוטובוסים בתל אביב על מנת ליצור מצוקת תחבורה שבעקבותיה יתאפשר להן להעלות את דמי הנסיעה. השביתה נמשכה תשעה ימים, בהם הצליחה העירייה לספק לתושבים תחבורה אלטרנטיבית באמצעות מוניות שירות מיוחדות, משאיות וטנדרים ובעזרת תגבור שירות הרכבות. אלא שלמרות מאמצי העירייה, בתום תשעת ימי השביתה השיגו שתי חברות האוטובוסים את מבוקשן והגיעו להסדר שאפשר את העלאת מחירי הנסיעה בקוויהן.

1978 – כוכב נולד

19.8.1978 – מאות מצעירי תל אביב התחרו בתחרות הזמר שקיימה העירייה במסגרת אירועי "עיר הנוער". במקום הראשון בתחרות הלהקות זכתה הלהקה "ליקוי חמה", ובמקום הראשון בתחרות הזמרים זכה סולנה: תלמיד עלום שם מבית הספר "אליאנס" שברמת אביב, שכתב והלחין את השיר שביצע ואף לקח הביתה (ל-25 שנה) את אחת הבנות בקהל – רמי קליינשטיין.

1993 – הסיבה לכישלונה של התחנה המרכזית החדשה

18.8.1993 - תחנת האוטובוסים המרכזית החדשה נחנכה ברחוב לווינסקי, סמוך לתחנה המרכזית הישנה. הקבלן אריה פילץ הגה את רעיון בנייתה של התחנה החדשה עוד ב-1963, ולאור ההבטחה הגדולה שהייתה טמונה במיזם, החלו כבר ב-1967 להימכר כ-750 חנויות (כמחצית ממספר החנויות הכללי) לסוחרים ואזרחים.

ברבות השנים הפכה מכירת החנויות לגורמים פרטיים לאחד המכשולים העיקריים לניהולה התקין של התחנה, היות שכל אחד מבעלי החנויות הוא גם בעל זכות הכרעה בנוגע לאופי הפעילות שתיעשה במקום. בימים אלה עמלים בעירייה על תוכנית שיקום, לאחר שבשנים האחרונות התחנה הוזנחה והפכה לא פחות ישנה מזו שהיא החליפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully