וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מתחרטת: "אחמדינג'ד לא נשיא נבחר"

עידן דורנר

5.8.2009 / 18:36

לאחר שדובר הבית הלבן אמר כי אחמדינג'ד נבחר בבחירות לנשיאות, היום הוא כבר שינה את עמדתו: "זה לא תפקידי לקבוע זאת. העם האירני יחליט אם הבחירות היו הוגנות"

רויטרס

(צילום: רויטרס)

דובר הבית הלבן רוברט גיבס הפך היום (רביעי) את הודעתו מהבוקר ואמר כי "אין זה מתחום שיפוטי לקבוע האם מחמוד אחמדינג'ד הוא נשיא אירן הנבחר". זאת לאחר שפרסם הודעה לפיה ממשל אובמה מכיר בנשיא האירני הנבחר, למרות שהבית הלבן סירב לברך את אחמדינג'ד על בחירתו.

גיבס אמר בתדרוך עיתונאים במטוס הנשיאותי 'אייר פורס 1', כי טעה כשקרא לאחמדינג'ד נשיא אירן הנבחר והוסיף כי וושינגטון תאפשר לעם האירני להחליט האם הבחירות לנשיאות בהן ניצח אחמדינג'ד היו הוגנות. "הרשו לי לתקן במעט את מה שאמרתי", אמר גיבס. "ציינתי שאחמדינג'ד הוא נשיא אירן הנבחר. אך עלי לומר שאין זה מתפקידי לשפוט בנושא. הוא הושבע לתפקיד. זאת עובדה. האם הבחירות היו הוגנות? ברור שלעם האירני יש שאלות בנושא, ואנחנו ניתן להם להחליט".

בהתייחסו לצפון קוריאה אמר גיבס, כי המדינה הקומוניסטית צריכה לעמוד בהתחייבויותיה ובהסכמים עליהם היא חתומה, על מנת לשפר את יחסיה עם ארה"ב. כשנשאל האם היחסים השתנו בעקבות שחרור שתי העיתונאיות שנכלאו במדינה ענה: "אנו רואים בזה שני עניינים שונים".

מוקדם יותר היום הושבע אחמדינג'ד לכהונה שנייה כנשיא. בחירתו המחודשת עוררה גל מחאה אלים ברפובליקה האיסלמית, כשמנהיגי האופוזיציה ובראשם הרפורמיסט מיר חוסיין מוסאווי טענו כי הבחירות זויפו. אחמדינג'ד אמר לאחר השבעתו, כי אינו מחכה לברכת המערב על בחירתו. "שמענו שמספר ממנהיגי המערב הסכימו להכיר בבחירתי אך לא לברך את ממשלתי החדשה", אמר, "ובכן, אף אחד לא מחכה להודעותיכם".

מחוץ לבניין הפרלמנט בטהרן התאספו מאות מתומכיו של מוסאווי, במחאה על ההשבעה. לא דווח על עימותים אלימים בין המפגינים לבין מאות השוטרים המוצבים במקום. לדברי עדי ראיה, המפגינים הקיפו את הפרלמנט ולפי דיווחים, השוטרים ריססו אותם בגז מדמיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully