וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מיליון איש וכוורת אחת

דניאל זילברברג

12.8.2009 / 9:00

וגם: תחנה מרכזית חדשה (שבינתיים הפכה ישנה), חיוג בין עירוני ישיר ראשון, וקולנוע שמתמחה בצינזור. פרק נוסף של השבוע לפני - במלאת 100 שנה לתל אביב

1940 – התחנה המרכזית הישנה היתה חדשה

בשבוע השני של אוגוסט 1940, החלה בנייתה של התחנה המרכזית של תל אביב, שברבות השנים נודעה כתחנה המרכזית הישנה. התחנה נבנתה בסגנון מודרניסטי, עם רמפות ותחנות מוארכות שהושפעו מעיצובן של תחנות הרכבת באירופה. היא נבנתה בלב שכונת נווה שאנן, ועם סיום בנייתה בדצמבר 1941 היא הפכה למרכז המסחרי של האזור, בנוסף לנקודת הניקוז של כל כלי התחבורה הציבורית של העיר.

עם הקמתה נחשבה התחנה לתחנה המרכזית המתקדמת ביותר בארץ בזכות המנהרות התת-קרקעיות שחיברו בין הרציפים ושירות המוניות שניהלה בצמוד לאוטובוסים של אגד ודן. מאז, ובמיוחד עם בנייתה של התחנה המרכזית החדשה, הפכה התחנה לסמל של הזנחה ציבורית וריקבון חברתי, ובשבוע שעבר, בדיוק 69 שנים לאחר שהחלה בנייתה, החלו העבודות להריסתה הסופית.

1957 – לידתו של איזור חיוג 03

9.8.1957 – שירות חיוג בין-עירוני ישיר בין הערים תל אביב, ירושלים וחיפה הופעל לראשונה. עד אז התאפשרו שיחות בין-עירוניות אך ורק באמצעות מרכזנית שהעבירה את שיחה למספר הרצוי ולכן גם לא היו אזורי חיוג. השירות הישיר פעל בתחילה רק בין השעות 7:00 בבוקר ל-15:00 אחר הצהרים ובמסגרתו קיבלה תל אביב את איזור החיוג 03. המרכזייה הראשית, שישבה ברחוב אלנבי, המשיכה לפעול כדי להעביר טלגרפים ולספק שירותי טלפון בשעות הערב והלילה.

1964 – קולנוע גורדון נפתח כדי לשים קץ לפריצות

9.8.1964 – אל 38 בתי הקולנוע שפעלו בתל אביב הצטרף קולנוע נוסף: קולנוע גורדון. הוא נפתח על ידי צמד אחים מסורתיים שהחליטו שייחודו יהיה טמון דווקא בצנזורה שהם עצמם יעשו לסרטים. אם עד אז נודעו בתי הקולנוע בתל אביב במלחמתם בצנזורה והיו מראים סרטים חושפניים ואלימים, הגיע קולנוע גורדון כדי לשמור על צניעותם של הצופים: האחים המייסדים קבעו כי לא יוקרן בו אף סרט שיש בו עירום, גם אם הסרט עצמו אושר על ידי הוועדה לביקורת סרטים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

1984 – נחמד, נחמד, היה ממש נחמד

12.8.1984 – חצי מליון איש – הקהל הגדול ביותר שנאסף אי פעם להופעה בישראל – התכנסו בפארק הירקון להופעת הפרידה של להקת כוורת. הלהקה, שלמעשה התפרקה כבר עשר שנים קודם לכן, עשתה קאמבק וחזרה להופיע בסיבוב הופעות מצומצם שנחתם בהופעת הענק בפארק. במהלך המופע, הלהקה שרה לא רק את שיריה אלא גם שירים נבחרים מקריירות הסולו של כל אחד מחבריה. אלון אולארצ'יק כתב במיוחד למופע את השיר "מאיר ואלון". ההופעה הוקלטה ויצאה גם כאלבום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully