וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרץ כבר לא יצליח לפקוד חמולות בשדרות"

נעמה טלמור

5.8.2009 / 15:59

מנכ"ל מפלגת העבודה, ויצמן שירי, מקורבו של אהוד ברק תקף בחריפות את מורדי העבודה על איומיהם לפרוש מהמפלגה אם תשתנה החוקה. "הערב זו שירת הברבור של איתן כבל". השרים הרצוג וברוורמן מגבשים פשרה עם היו"ר ברק

מסתמנת פשרה במפלגת העבודה על סוגיית חוקת המפלגה ומועד הבחירה לראשות המפלגה. בתום פגישה שנערכה הערב (רביעי) בין השרים אבישי ברוורמן ויצחק (בוז'י) הרצוג ליו"ר המפלגה אהוד ברק ויו"ר ההסתדרות עופר עיני הסכימו המשתתפים כי הבחירות לראשות המפלגה ייערכו בחודש אוקטובר בשנת 2012 ושנה לאחר מכן ייערך סבב נוסף.

מנכ"ל העבודה ויצמן שירי ממקורבי אהוד ברק תקף היום בחריפות את מורדי העבודה. בראיון לוואלה! חדשות אמר שירי כי "למרות האיומים, להערכתי, המורדים לא מסכימים על כלום. לא יהיה פילוג. הערב זו שירת הברבור של איתן כבל". לטענתו, "ביום האמת מפלגת העבודה תזכור להם את ההתנהלות שלהם. איך הם מדברים על אהוד ברק? מדובר בשר ביטחון של מדינת ישראל! גם כשהוא יוציא חיילים לקרב יגידו שהוא דיקטטור"? עוד אמר שירי כי המורדים כולם דומים. "הם כולם בדיחה אחת גדולה. הם יושבים בכנסת שנים ולא עשו כלום למען הבוחרים כלום".

שירי התייחס בסארקזם גם לח"כ עמיר פרץ בעקבות דבריו היום. "עמיר פרץ? עמיר פרץ הוא מגדולי מנהיגי הדור. כל אמירה שלו תיכתב ותיזכר בהיסטוריה", אמר. "ברגע האמת, כשקיבל החלטות בתור שר ביטחון, אנחנו זוכרים איך ומה הוא עשה. ברק לא הביא בני דודה, גיסים. ברק לא הפך בניגוד לפרץ את המפלגה לעסק משפחתי. בפריימריס הבא פרץ כבר לא יצליח לפקוד את החמולות השלמות שלו בשדרות וסביבה. זה לא סתם שבספר הטלפונים יש בשדרות אלף בני משפחת פרץ וכולם במפלגה. במקרה שלו אני לא רוצה לרדת מתחת לחגורה, זה לא לכבודי", סיכם. ח"כ פרץ מסר לוואלה! חדשות כי אינו מעוניין להגיב לדברי שירי.

ח"כ יולי תמיר אמרה הערב לוואלה! חדשות כי לא תגיע לוועידת מפלגת העבודה כי "המשחק מכור מראש ומכיוון שלא נצליח לשנות שום החלטה". לדבריה, "אם החוקה תשתנה הערב, מפלגת העבודה תהפוך למפלגה של איש אחד ואפשר לשנות את שמה למפלגת אהוד ברק. לא תהיה עבורי יותר מפלגה שבעזרתה אני אוכל להילחם על דעותיי כמיעוט". גורם בסביבתה של חברת הכנסת תמיר הוסיף כי "ברק נהיה מלבין מדיניות הימין והוא זה שנפגש עם נציגי ממשל אובמה ומנסה להסביר להם כמה חשוב שיש ריבוי טבעי יהודי בשטחים".

הבוקר איימו מורדי מפלגת העבודה, חברי הכנסת עמיר פרץ, יולי תמיר, אופיר פינס ואיתן כבל להתפלג ממפלגת העבודה במידה ששינוי חוקת המפלגה שמציע היו"ר אהוד ברק תתקבל בוועידת המפלגה. "אם החוקה תאושר נפרוש ונלך לקבל מעמד של סיעה. הפילוג כבר קיים, כעת נשאלת השאלה של פילוג בפועל", אמר ח"כ פרץ בראיון לוואלה! חדשות.

מתנגדים לשינוי החוקה

ח"כ פרץ ביקר בחריפות את השרים וסגני השרים מהמפלגה שממשיכים להעניק גיבוי לברק. "כל מי שנשאר בעבודה, נשאר במסגרת של אי ידיעה. אני מציע לציבור לא להתרשם מהצגת מחיאות הכפיים שתהיה היום בוועידה. אין לה שום ערך". לדברי פרץ, "השרים יצטרכו להביט בדמעות בצעירי המפלגה. שרים וסגני שרים ששבוע קודם חשבו אחרת הובלו כמו כבשים והצביעו בניגוד לערכי המפלגה, רק כדי לשמור על הכסא".

הנושא שעורר את המחלוקת החריפה בין הפלגים בעבודה הוא ניסיונו של ברק לשנות את חוקת המפלגה. פרץ זעם על השינוי בחוקה לפיו ברק יוכל להיות היו"ר עד 2013. "אנשיו של ברק שואלים למה צריך להחליף יו"ר כל כך מהר. צריך להזכיר להם שאם לא היתה חוקה, ברק לא היה נבחר. למרות שידעתי שאני מגיע לפריימריז שבו הייתי לא פופולרי בשל מלחמת לבנות השנייה, ובכל זאת חשבתי שערכים דמוקרטים חשובים יותר מכל אינטרס אישי. אי אפשר שכשהחוקה נוחה לך היא טובה ואם היא לא נוחה אז לשנות אותה. השינוי בחוקה נועד רק כדי לשמר את ברק כשר ולהיות המכבסה של ביבי. היינו צריכים להיקרא 'המכבסה' ולא העבודה שנותנת גיבוי לכל מה שהימין רוצה".

כמו כן זועמים המורדים גם על הסעיפים המרחיבים את סמכויותיו של ברק ומעניקות לו זכויות לצרף חברים למפלגה ולהעלות הצעות החלטה משלו על פי רצונו. כמו כן מבקש ברק לבטל את תפקיד המזכ"ל ולשנות את שיטת הפריימריז כך שתכלול ועדה מסדרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully