וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי עזה מאיימים לפרוש מוועידת פתח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.8.2009 / 15:15

הנציגים זועמים על הנהגת הארגון בשל מחלוקת בנוגע לשיטת הבחירה למוסדות ההנהגה ולייצוג אנשי פתח מעזה במוסדות אלו

נציגי פתח מרצועת עזה זועמים על הנהגת הארגון בשל מחלוקת בנוגע לשיטת הבחירה למוסדות הנהגת פתח ולייצוג אנשי פתח מעזה במוסדות אלו. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אף דיווחה (רביעי) כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוזעק כדי לנסות ולסייע לפתור את המשבר אולם ללא הועיל. כעת דורשים נציגי פתח בעזה לבחור את נציגיהם במוסדות הארגון בחודש הקרוב. מקורות פלסטינים דיווחו כי פעילי פתח מרצועת עזה מאיימים לעזוב את ועידת פתח הנערכת בבית לחם, לאור המחלוקת החריפה בנושא.

כזכור, חמאס אסר על מרבית צירי פתח מרצועת עזה לצאת מהרצועה ולהגיע לוועידה בבית לחם "כל עוד הרשות הפלסטינית מחזיקה במעצר מאות פעילי חמאס". על אף ניסיונות תיווך מצד סוריה, טורקיה, מצרים וקטאר, לא נמצא פתרון ומאות צירי פתח נותרו ברצועה. יחד עם זאת, כ-200 צירים מרצועת עזה הגיעו לוועידה, חלקם הגדול נחשבים לתומכיו של בכיר פתח מוחמד דחלאן.

ביומיים האחרונים ניסו אנשי פתח למצוא פשרה שתבטיח את מקומם של אנשי פתח-עזה בתוך הארגון, על אף שהם אינם נמצאים פיזית בוועידה. אחת ההצעות הייתה שלא לבחור שליש מתוך הנציגים למוסדות הארגון על מנת לשריין את המקום לנציגי עזה ולעשות זאת במועד מאוחר יותר. הצעה זו עוררה כעס רב מצד נציגים מהגדה.

דובר ועידת פתח ובכיר הארגון, נביל עמרו, אישר כי היום השני של הוועידה היה "יום סוער". הוא הבטיח כי כל הנושאים הבוערים יעלו לדיון במסגרת דיוני הוועידה: "אין מועד מוגדר לסיום הוועידה", אמר. "היא תימשך עד שנסכם את כל הנושאים".

בסביבתו של בכיר פתח מוחמד דחלאן הביעו זעם על הניסיונות לנטרל את כוחו הפוליטי ולא לאפשר לו להיבחר לוועד המרכזי של פתח. פעיל פתח ברצועה אמר לאתר אינטרנט המזוהה עם דחלאן כי בכירי פתח סיכמו "לחסל את תומכיו של דחלאן" במסגרת הבחירות למוסדות פתח הנערכות בוועידת פתח השישית בבית לחם.

  • עוד באותו נושא:
  • פתח
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully