וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי, צאי מהמקרר

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

5.8.2009 / 15:13

אפשר להשאיר חתול לבד בבית לכמה ימים? ומה עושים עם חתולה שפותחת את המקרר כשבא לה? ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי בחתולים, עונות לשאלות שלכם

החתולה שלי עושה לי בעיות, היא פותחת את המקררר, במיוחד כשאני לא נמצא בבית והמוצרים מתקלקלים. ניסיתי לשים חוסם למקרר אך גם זה נכשל. לנעול אני לא יכול כי זה לא מקרר שלי אלא של בעל הדירה. מה אפשר לעשות בנידון?

התנהגות זו מוכרת ומעבר לפתרון הפיזי, חשוב גם לתת לחתולה שלך אפשרויות להתנהג בצורה מתאימה לחתולה חכמה כמוה. תכל'ס, חובה למנוע פתיחת מקרר וגם מכשירים נוספים העלולים לגרום לסכנת חיים לחתולים בבית. מקרר, מכונת כביסה, מדיח כלים, מייבש ועוד – חובה לדאוג לסגירה בטוחה ומלאה של מכשירים אלו. גם מגירות וארונות המכילים חומרי ניקיון ועוד חומרים רעילים יש לסגור היטב .

כיצד לעשות זאת? בעזרת "מנעולי ילדים", כלומר מנעולים המיועדים למניעת פתיחה מכשירים וארונות על ידי ילדים קטנים, ואת המנעולים האלו ניתן להשיג בכל חנות למוצרי תינוקות. בנוסף, ניתן לאבטח סגירה על ידי התקנת מנעול חיצוני פשוט. ניתן לעשות זאת גם לדלתות, אותן חתולים חכמים מסוגלים לפתוח לעיתים. ובצורה פשוטה ביותר, ניתן לחסום דלת מקרר על ידי שידה, כסא וכדומה.

ומדוע בעצם חתולים מבקשים לפתוח דלתות וכיצד ניתן לתת להם תחליף בטוח לכך? קודם כל מדובר בחתולים אינטליגנטיים ופעילים וזה מעולה לכשעצמו. חתולים מחפשים אתגרים כדי לספק לעצמם סימולציה מנטלית והתנהגותית – במיוחד כאשר יש דירות אשר מצוידות באביזרים וריהוט מתאים לחתולים (מדפים מדורגים לגובה, תצפית בטוחה דרך החלונות החוצה וכדומה) – ואז הם מארגנים לעצמם כל מיני אתגרים.

אנא ספק לחתולה שלך תחליפים יעילים ובטוחים – קרטונים נקיים למיניהם, אשר תוכל לסגור היטב ולעשות בצידיהם חורים בגדלים שונים ולתוך הקרטון להכניס מיני חטיפים טעימים, משחקונים האהובים עליה וכדומה. ויש בלי סוף רעיונות יצירתיים ובטוחים שניתן לארגן למען החתולה החכמה שלך ובכלל עבור כל חתול, שמגלה סימני שעמום .

הכי חשוב תמיד - לא לכעוס ולא לנהוג באלימות כלשהי, מילולית או פיזית ובמקביל לחשוב מה בעצם החתול (או החתולה במקרה זה) רוצה ומעוניין לקבל מפעילות מסוימת ואז לתת לו תחליף בטוח ויצירתי.

אני מתכוונת לצאת לסוף שבוע לנופש (חמישי, שישי, שבת וראשון חזרה). האם ניתן להשאיר את החתול לבד בבית עם אוכל ומים?

ישנם אנשים שיאמרו לך אחרת, אך התשובה המקצועית והאחראית היא לא. 24 שעות מקסימום הם הזמן הארוך ביותר בו ניתן להשאיר חתול לבדו, עם מים נקיים ואוכל בשפע כמובן. אדם שמשאיר את חתולו (או חתולתו) לבד בדירה מעבר ליממה נוהג בצורה מסוכנת ולא אחראית.

עלולים חלילה לקרות אין ספור דברים לחתול עצמו ומעבר למשך זמן זה - הסכנה היא בהחלט ברורה ולכן אסור לעשות זאת ולא לקחת כל סיכון. בנוסף, אם אתם משאירים חתול במשך 24 שעות בדירתכם ללא ביקור של אדם אחראי ואוהב חתולים, אז חובה להשאיר מפתח הדירה אצל שכן אמין, ולומר לו בירור שהחתול לבדו בדירה ואם יש בעיה כלשהי בבנין שמחייבת פינוי, אז אתם מבקשים לפנות החתול או להתקשר לאדם קרוב לכם שיעשה זאת עבורכם.

ניתן לבקש מחבר קרוב, בן משפחה אחראי או שכן טוב - לבקר את החתול לפחות פעם ב-24 שעות. לשחק איתו, ללטף אותו (אם הוא אוהב זאת) וכמובן לוודא שהחתול ערני ובריא ולתת לו אוכל טרי ומים טריים בכלים נקיים. זה חשוב מאד לבריאותו הפיזית והנפשית של החתול.

האדם המבקר חייב להיות מצויד במספר טלפון שלך לכל שאלה וכמובן חובה שהוא יידע כיצד לזהות סימני מצוקה/מחלה אצל החתול ולהיות מסוגל להכניס אותו למנשא שלו (אנא תמיד הראו היכן זה נמצא לכל מי שמטפל בחתול בהיעדרותכם מהבית) ולקחת אותו לווטרינר בעת חרום.

ניתן גם לאתר קט-סיטרים מקצועיים ואמינים (בקשו תמיד המלצות אם אתם לא מכירים אישית את האדם) בחיפוש במנועי החיפוש באינטרנט. התשלום שווה נסיעה שלווה ובטוחה. ניתן להעדר מהבית ועדיין לעשות זאת בצורה נעימה וחיובית גם לך וגם לחתול שלך, כמובן. נסיעה טובה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully