וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין הבועות: מהרדוף לתל אביב ובחזרה

מאי פלטי

6.8.2009 / 9:00

התפקיד בצבא הביא את רות פז לתל אביב, אלא שהיא עדיין לא החליטה אם מדובר בפינוק או בעונש. פרק נוסף של עליית הנוער - המדור שמכיר לכם את המהגרים לעיר

רות, צלמת צבאית, עברה מהרדוף שבצפון לתל אביב ומתגוררת כבר שנה בדירה עם עוד שני שותפים. יש לה יחסי אהבה-שנאה עם העיר, ובזמן שנותר לה עד השחרור היא מטפחת את הטעם שרכשה לבירה ומשתדלת ליהנות.

למה עברת לתל אביב?

"הגעתי לעיר בגלל שיש לי תפקיד שבדרך כלל כולל יציאה ביומיות. בגלל שאני צריכה להיות כל יום במקום אחר בארץ, זה נוח שהמגורים שלי יהיו בתל אביב. ככה אני יכולה להגיע בקלות לכל קצוות המדינה הפיצית שלנו".

לולא הצבא, היית עוברת לעיר?

"לא עכשיו. אם לא הייתי בתפקיד בו אני נמצאת, הייתי מחכה. לא שזה לא נחמד לגור כאן, אבל לא נראה לי שזה היה קורה בשלב הזה. ברור שבתל אביב יש משהו שתמיד סקרן אותי, אבל לא היה לי חלום לחיות את החיים בעיר. הגעתי במקרה, ואני אוהבת גם את החיים כאן וגם את החיים בהרדוף, וזה טוב לי שיש לי את האיזון בין השניים. אני לא יודעת מה הייתי בוחרת אם הייתי צריכה לבחור אחת מהשתיים".

את חושבת שתשארי פה הרבה זמן?

"לא, אני חושבת שאחרי שאסיים את הצבא, אשאר לעבוד כאן כמה חודשים, כי יש כאן הרבה הזדמנויות עבודה, ואז אטוס לניו זילנד לתקופה ממושכת. ואחר כך - נראה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מה את חושבת על התל אביבים?

"אי אפשר להכליל עיר שלמה. כשהייתי בטירונות, ועוד בכלל לא גרתי בתל אביב אלא בקיבוץ קטן בצפון, כבר האשימו אותי שאני תל אביבית. לא נראה לי שאחרי שעברתי לכאן, השתניתי. במובנים מסוימים, אנשים כן חיים פה בבועה. אבל אני לא חושבת שזה משהו שאופייני רק לתל אביב. גם המקום שממנו אני באה הוא סוג של בועה".

מה מבדיל את תל אביב ממקומות אחרים?

"יש בה הוויה תרבותית שאין במקומות אחרים. יש בה אנשים שבאים ממיליון מקומות שונים – זה לא רק אנשים שנולדו כאן וגדלו כאן אלא ממש מגוון של אוכלוסיה – וזה יכול להיות מאוד מושך: מגיעים לכאן ופוגשים כל מיני טיפוסים ממש שונים, גם אחד מהשני וגם ממה שהכרת קודם".

תל אביב עזרה לך בצורה כלשהי?

"לא ממש, למען האמת, חוץ מלגרום לי לאלכוהוליזם קל. תראי, זה גם קשור לעובדה שרוב היום אני בצבא. יש לי רק את הערבים, את הלילות ואת סופי השבוע שאני כאן ולא נוסעת הביתה להרדוף. משהו שאני מאד אוהבת זה המגוון התרבותי שקיים פה, משמע הרבה גלריות ותערוכות חדשות. כשאני מצליחה להגיע לאיזו תערוכה או להצגה זה ממש כיף. אני כן יותר מבלה פה, אני כן נהנית מהעובדה שהכל קיים".

מהם החסרונות והיתרונות של העיר?

"זו עיר מאוד אינטנסיבית. כל הזמן קורה משהו וגם כששקט יש רעש. חוץ מזה, גם חם פה ברמות של גיהינום. מצד שני, לכל מקום בתל אביב אפשר להגיע ב-10 דקות נסיעה על אופניים ו-25 דקות הליכה ברגל. שלא לומר שיש אחלה מקומות לצאת אליהם, ושיש את שוק הכרמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully