וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: בר רפאלי חוזרת לנתיבי איילון

אייל דץ

5.8.2009 / 14:20

עכשיו זה סופי - שלטי החוצות הענקיים יוחזרו לצדי הכבישים המהירים. עמותת אור ירוק: "לא הוכח שהשילוט אינו מסכן נהגים"

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (רביעי) את החזרת שלטי הפרסומת הענקיים לנתיבי איילון. הוועדה אישרה את התקנות החדשות עליהם חתמו שר התחבורה ישראל כץ, ושר הפנים אלי ישי. עם החלטת הוועדה, הסתיים סופית המאבק שניהלו הארגונים הסביבתיים והארגונים למען בטיחות בדרכים נגד השילוט באיילון. החלטת הוועדה באה שנה לאחר שהכנסת אישרה בקריאה שלישית את הצעת החוק של יורם מרציאנו ,חבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת העבודה, המבטלת את איסור הצבת שלטי הפרסומות בנתיבי איילון. איסור שקבע בית המשפט עוד בשנת 2006.

החוק עבר בכנסת למרות טענותיו של ערן סדן, מהנדס תנועה ארצי במשטרה, כי "מהשוואת נתוני תאונות הדרכים שהתרחשו בנתיבי איילון במקטע שבין מחלף לה גווארדיה עד מחלף גלילות, בתקופה בה הורדו שלטי החוצות בקטע זה, מצאנו ירידה של 56 אחוז בכמות התאונות ביחס לשנה שעברה, ובהשוואה לארבע השנים האחרונות נמצאה ירידה של 63 אחוז בכמות התאונות" הנתונים שהציג סדן עוררו זעם רב בקרב בעלי חברות שילוט חוצות שטענו כי סדן הציג נתונים מסולפים ומגמתיים.

מעמותת אור ירוק נמסר בתגובה להחלטת ועדת הכלכלה כי "לא ברור מדוע שר התחבורה והבטיחות בדרכים נחפז לאשר את הצבתם של שלטי החוצות בכבישים ראשיים מבלי שהוכח שהשילוט אינו מסכן את הנהגים בכביש (...) על השר מוטלת האחריות להוריד את מספר הנפגעים ולא לקדם מפגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully