וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר האמריקאי מאבד את זה

סוכנויות הידיעות

5.8.2009 / 12:52

הימשכות המשבר נותנת את אותותיה גם בשפיותו של השר. בישיבה עם הרגולטורים הבכירים בארה"ב אמר אמש גייתנר: "הפסיקו כבר את מלחמות הטריטוריה המזויינות שלכם!"

שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, התפרץ בזעם לעבר הרגולטורים בבכירים בארה"ב ושיחרר לעברם קללות חריפות במהלך פגישת פסגה שנערכה בין הרגולטורים הבכירים לנציגי משרד האוצר בנוגע לרפורמה המתוכננת של הממשל ברגולציה על המערכת הפיננסית - כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

"הפסיקו את מלחמות הטריטוריה המזויינות שלכם!", צעק גייתנר לעבר הנוכחים בישיבה המיוחדת, שכללו בין היתר את יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, ראש הרשות האמריקאית לני"ע (SEC) מארי שפירו ויו"ר תאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלי (FDIC) שילה בייר. רם עמנואל, ראש הסגל של אובמה בבית הלבן, נכח גם הוא בפגישה, כמו גם בכירים נוספים בבנק הפדרלי וג'ון דוגאן, משרד החשב הכללי במשרד האוצר (OCC).

תוכניתה של הממשלה לערוך רפורמה ברגולציה על המערכת הפיננסית היא הרפורמה המקיפה ביותר ברגולציה הפיננסית בארה"ב מאז השפל הגדול של שנות ה-30. הרפורמה תעביר סמכויות בין סוכנויות שונות, תיטול כמה סמכויות מהבנק הפדרלי ותרחיב סמכויות אחרות שלו; היא תתמקד בהגנת נרחבת על צרכנים של מוצרים ושירותים פיננסיים ובהרחבת הרגולציה גם למוסדות פיננסיים שאינם בנקים ולשווקים שעד היום לא הוטל עליהם פיקוח, כמו שוק נגזרי האשראי.

עם זאת, מאז פרסום התוכנית התבטאו מספר רגולטורים, בהם שפירו ובייר, נגד חלקים ממנה באופן פומבי, במיוחד לאור החלקים בתוכנית המרחיבים את סמכויותיו של הבנק הפדרלי על חשבונם של סוכנויות רגולטוריות אחרות. לדברי גורמים המקורבים למשרד האוצר, התנגדותם של הרגולטורים לפרטי התוכנית הובילה להצטברות של תסכול בקרב בכירי הממשל וחששות מעיכוב הרפורמה.

לפי ה"ג'ורנל", מקץ חודשים של תסכול התפרץ גייתנר על הרגולטורים בפגישה בת שעה שכללה קללות רבות ועמדה אגרסיווית יותר מפי שנקט קודם לכן כלפי הרגולטורים, בהם הרגולטורים שפועלים באופן עצמאי מהבית הלבן. "הממשל והקונגרס הם קובעי המדיניות, לא אתם", אמר גייתנר, שהוסיף כי לרגולטורים ניתנה הזדמנות להביע את הסתייגויותיהם מהתוכנית וכעת הגיע הזמן להפסיק.

בחודש שעבר בעדות שהעניקה בפני ועדת הבנקאות של הסנאט, התייחסה בייר לכוונת הממשל להפוך את הבנק הפדרלי לרגולטור המרכזי של המערכת הפיננסית כשאמרה כי "הרפורמה המתוכננת מעבירה כוח רגולטורי עצום לגוף יחיד. לדעתי, במונחים של בדיקות ומנגנונים מאזנים, מספר גופים בעלי דעה עדיפים על פני קונצנזוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully