וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון: אנשי פתח בעזה יצביעו במייל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.8.2009 / 11:07

לאחר שחמאס מנע מאנשי פתח בעזה להגיע לוועידת הארגון בגדה, נמצא פתרון שייאפשר להם להשתתף בהחלטות - הצבעה באי מייל. "עזה היא מגזר חשוב ואי אפשר להתנער ממנה"

נמצא פתרון שיאפשר את שילובם של פעילי פתח מרצועת עזה בוועידת פתח, אליה שלטון חמאס ברצועה לא התיר להם להגיע. חבר הוועד המרכזי של פתח, ד"ר נביל שעת', אמר הבוקר (רביעי) כי פעילי פתח ברצועת עזה יורשו להצביע למוסדות הארגון באמצעות הדואר האלקטרוני או הטלפון, "או בכל דרך שיבחרו".

מאז שנפתחה הוועידה שוררת מחלוקת בנושא הצבעת נציגי פתח ברצועה. חלק מהמשתתפים סברו כי יש לקיים את הבחירות למוסדות פתח ללא פעילי עזה ולקיים ועידה משלימה בקרוב, אך חלק אחר טען כי יש לאפשר לפעילי עזה להצביע.

"הסכמנו לפתרון זה כדי שאנשינו ברצועת עזה לא יחושו שהם נדחקו לשוליים", הסביר ד"ר שעת'. "עזה היא מגזר חשוב ביותר ובשום אופן אי אפשר להתנער ממנה ולו לשנייה אחת". שעת' אמר עוד כי הוחלט עוד להוסיף 25 חברים למועצה המהפכנית של פתח ו-5 חברים לוועד המרכזי. הוא הבטיח שכל פעילי פתח ברצועה יצביעו וכי הליך ההצבעה ייערך בפיקוח מלא של ההנהגה הפלסטינית.

אתמול נפתחה בבית לחם ועידת פתח בהשתתפות למעלה מ-2,000 צירי התנועה מרחבי העולם הערבי. זאת לאחר שלא כונסה במשך יותר מעשרים שנה. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר בפתח הוועידה כי הוא דוחה את ניסיונות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לסלף את הזכויות הפלסטיניות ולהעניק חלופות כלכליות במקום צעדים מדיניים. "לא נחתום על שום פתרון עם ישראל ללא שחרור כל האסירים מבתי הכלא", הבהיר.

על האווירה החגיגית בבית לחם מעיבה היעדרותם של צירי פתח מרצועת עזה שלא קיבלו מחמאס היתר לצאת מהרצועה ולעבור לבית לחם. בימים האחרונים הבהירו בכירי חמאס כי כל עוד הרשות הפלסטינית מחזיקה במעצר מאות פעילי חמאס, אין בכוונת חמאס לאפשר לפעילי פתח לצאת לגדה. על אף ניסיונות תיווך מצד סוריה, טורקיה, מצרים וקטאר, לא נמצא פתרון ומאות צירי פתח נותרו ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully