וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט שמשחרר את הנשים בסוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.8.2009 / 16:43

בסוריה הועלה לאקרנים סרט חדש המתמקד בחייהן של שלוש נשים ועוסק בבעיותיהן האישיות והמשפחתיות ובדילמות שבפניהן הן ניצבות כצעירות בחברה. דיוקן האישה בחברה הערבית

לראשונה בסוריה: סרט טלוויזיה על טהרת הנשים. הסרט, ששמו "כל אחד בשלו", זכה השבוע להקרנה חגיגית בדמשק בהשתתפות שר ההסברה מוחסן בילאל, שר התרבות ריאד אגא, שגרירים ובכירי העולם התרבותי בדמשק. הסרט מדבר על שלוש בחורות המשתייכות לשלוש שכבות חברתיות שונות, ההופכות לחברות טובות עקב הצטרפותן לחדר כושר. מלבד שלוש גיבורותיו, גם במאית הסרט והתסריטאית הן נשים.

תסריטאית הסרט, דיאנה פארס, סיפרה כי הסרט מתמקד בחייהן של שלוש נשים, בחיי היום-יום שלהן, בבעיותיהן האישיות והמשפחתיות ובדילמות שבפניהן הן ניצבות כצעירות בחברה. לדבריה, הסרט עוסק בבעיות של צעירים וצעירות בגילאים 20 עד 30. בנוסף, הוא בוחן את תפקידה של האישה בחברה "שדוחה גילויי לב של אהבה או חשיפה של רגשות ומעדיפה הסתרות והתחבאויות".

גיבורת הסרט היא נדא, צעירה בגיל ההתבגרות שאימה מתה ומאז היא נמצאת במשבר נפשי קשה. שחקניות הסרט הביעו את שמחתם להשתתף בפרויקט כה ייחודי ואמיץ בסוריה: "אני שמחה להשתתף בסרט הנשי", אמרה אחת השחקניות. "זוהי הפעם הראשונה שאנחנו מציגים סרט טלוויזיה שכולו תחת 'הנהלה נשית'". העיתונאית הסורית האלה אל-ג'רף אמרה כי מדובר בסרט חשוב שחובה לראותו.

לפניות לניר יהב: nir_yah@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully