וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישתו של בכיר טליבן נהרגה מטיל אמריקאי

טלי גולדשטין

5.8.2009 / 10:14

לפי דיווחים, במתקפת טילים אמריקאית, נהרגה אישתו של בייטוללה מחסוד, המבוקש בפקיסטן ובארה"ב בגין שורת פיגועים, בהם ההתנקשות בחיי בנזיר בוטו

אישתו של בכיר הטליבן בייטוללה מחסוד נהרגה הבוקר (רביעי) במתקפת טילים של מזל"ט אמריקאי בדרום ווזיריסטאן סמוך לגבול עם אפגניסטן. שני בני אדם נוספים נהרגו במתקפה. לדברי מקור מודיעיני, שני ההרוגים היו חמושים.

בייטוללה מחסוד נחשד כמי שאחראי להתנקשות בחייה של מנהיגת האופוזיציה בפפקיסטן בנזיר בוטו ולשורת פיגועים במדינה. מחסוד נמצא במחתרת ולא ברור אם המשטרה או הצבא יודעים היכן הוא מסתתר. הצבא הפקיסטני מבקש ללכוד את מחסוד מתוך תקווה שמאגר המחבלים המתאבדים שלו יתייבש עם לכידתו. הצבא הפקיסטני פתח לפני מספר חודשים במבצע נרחב אחר הטליבן, המשתלט על אזורים שלמים בצפון-מערב המדינה ומציב אולטימטומים לממשלה ליישם את החוק האיסלמי באותם אזורים. כ-2.5 מיליון בני אדם נמלטו מבתיהם בעקבות התחזקות הטליבן ופקיסטן עומדת לפני משבר הומניטרי.

תנועת הטליבן בפקיסטן היא ארגון גג, שמאגד כמה קבוצות קיצוניות שממוקמות באזור הפשטוני. לפי ההערכות, לפעילי הארגון יש קשרים לחמושי טליבן ולאל קאעדה באפגניסטן והם אחראים להתקפות נגד כוחות הצבא באזור הגבול ולפיגועים רבים שבהם נהרגו מאות בני אדם.

הממשל האמריקאי הזהיר את המורדים וקרא לפקיסטן ולאפגניסטן הסמוכה "מוקד המלחמה בטרור". בנאום שנשא נשיא ארצות הברית בסוף אפריל אמר ברק אובמה כי צבא פקיסטן החל להבין כי הטרור מבית מהווה את האיום הגדול ביותר על היציבות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully