וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנתיים האחרונות: סדרה של תאונות בצה"ל

יהושע בריינר

5.8.2009 / 10:10

סדרה של תאונות אימונים בחילות היבשה אירעו בצה"ל בשנים האחרונות. רק לפני שבוע נפצעו 9 חיילים בהתהפכות נגמ"ש בבקעה

בשנים האחרונות ידעו חילות היבשה של צה"ל מספר תאונות קשות במהלך אימונים. האירוע החמור ביותר התרחש בחודש נובמבר 2007, אז נהרג חייל המילואים סמל ראשון אסף וקסמן, בן 28 מראשון לציון, בהתהפכות נגמ"ש במהלך אימון של גדוד מילואים ברמת הגולן.

לפני כשבוע התהפך נגמ"ש ובתוכו חיילים מחטיבת כפיר באזור נבי מוסא, באזור בקעת הירדן. בהתהפכות שאירעה במסגרת אימון צבאי, נפצעו תשעה חיילים, כולם באורח קל. מסוק של חיל האוויר הוזעק לאזור התאונה במטרה לפנותם לקבלת טיפול רפואי. לאחר מכן הועברו הפצועים לקבלת טיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. צה"ל פתח בחקירת האירוע ונבדקת האפשרות כי נהג הנגמ"ש נסע במהירות גבוהה מהמותר ובשל כך נגרמה התאונה. אלוף פיקוד המרכז גדי שמני הורה לעצור את האימונים בנגמ"שים עד שיתוחקר האירוע.

בחודש מרץ השנה התלקח נגמ"ש של צה"ל במהלך תרגיל ברמת הגולן. צוותי כיבוי אש השתלטו על השריפה ובאירוע זה לא היו נפגעים, אולם נזק כבד נגרם לנגמ"ש. בחודש אוגוסט 2008 נפצעו ארבעה חיילי צה"ל באורח קל כתוצאה מהתהפכות של טנק על צידו ברמת הגולן. החיילים סבלו מפציעות שטחיות, והם טופלו במקום. הארבעה נפצעו במהלך אימון של קורס מ"פים- מג"דים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully