וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: טעות ניווט גרמה לטנק להתהפך

יהושע בריינר

5.8.2009 / 12:17

במהלך אימון של כוחות שריון בגולן, עלה אחד הטנקים על גשר והתהפך. כתוצאה מכך נהרג אוריאל פרץ ליברנט, תושב אפרת בן 21 שפיקד על הטנק שלושה חיילים נוספים נפצעו קל

הותר לפרסום: סמל אוריאל פרץ ליברנט, תושב אפרת בן 21, נהרג הלילה (רביעי) בהתהפכות טנק במהלך תרגיל ברמת הגולן. הודעה נמסרה למשפחתו. כתוצאה מההתהפכות נפצעו עוד שלושה חיילים באורח קל שפונו לטיפול בבית החולים זיו בצפת. האירוע אירע בעת אימון משותף של כוחות שריון וכוחות יבשתיים נוספים. מצה"ל נמסר כי נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע.

התאונה אירעה במהלך סדרת שטח של קורס מפקדי פלוגות ומג"דים, כאשר במהלך התרגיל חצה הטנק גשר שהונח על גבי תעלת נ"ט. מסיבה שאינה ברורה הטנק נפל מהגשר והתהפך. כתוצאה מכך נהרג מפקד הטנק ושלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קל.

מפקד הטנק היה עם פלג גופו העליון מחוץ לטנק ולכן נהרג. יתר החיילים שהיו בתוך הטנק נפגעו קל ושוחררו לבסיסם. מחקירה ראשונית של האירוע עולה, כי קודם לכן, חצו את הגשר מספר טנקים ולכן קיימת האפשרות שטעות בניווט הטנק, היא זו שגרמה להתהפכות. אולם אפשרות של תקלה בגשר גם נבדקת.

בעקבות התאונה, הורה מפקד זרוע היבשה (מז"י) אלוף אבי מזרחי על הקמת צוות בדיקה בראשות קצין בדרגת אלוף משנה ובמקביל הורה על הפסקת האימונים למספר שעות. יש לציין כי הבוקר נכחו הרמטכ"ל גבי אשכנזי והאלוף מזרחי בתרגיל אחר של גדוד שריון שנערך אף הוא ברמת הגולן ועודכנו על פרטי התאונה. דובר צה"ל מסר כי מדובר בתרגיל שגרתי שנועד להכשיר את מפקדי השדה של צה"ל להתמודדות במתארי לחימה שונים בזירה הצפונית, תוך דימוי קרוב ככל שניתן למציאות של שדה הקרב.

"תאונות יכולות לקרות"

מפקד חטיבה 188 בעבר, אלוף (מיל') אייל בן ראובן, אמר לוואלה! חדשות כי אימונים המערבים חציית מכשולים נגד טנקים הינם חלק חשוב מחיל השריון. לדבריו, הוראות הבטיחות הקיימות נהפכו ברורות במיוחד מכיוון שזו אינה הפעם הראשונה בה טנק מתהפך. "יש לבדוק היטב האם התאונה הקשה נגרמה כתוצאה מכשל טכני בגשר או שמא בגלל טעות ברמת צוות הטנק", הוסיף, "צה"ל מתאמן במקומות הכרוכים בסיכון, צריך לקחת בחשבון שתאונות יכולות לקרות".

לדברי ראובן, הכוונת נסיעת הטנק על גשרון מוטלת בעיקר על מפקד הטנק. "בדרך כלל המפקד מכווין את נהג הטנק, אך במקביל אדם חיצוני מהצוות שהציב את הגשר נותן כיוון נוסף ומפקח מבחוץ". ראובן ציין, כי "מדובר בחטיבה מצוינת שעושה עבודה מקצועית, ומעל לכל נרשמים לזכותה הישגים מבצעיים במהלך מלחמת לבנון ובעזה. יש לחקור כל מקרה לגופו".

(עדכון ראשון: 09:41)

** ניתן לפנות ליהושע בריינר במייל: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully