וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורדי העבודה מאיימים: נתפלג אם תתקבל החוקה

דני ליבר

5.8.2009 / 9:17

ח"כ פרץ אמר בראיון לוואלה! חדשות, כי אם יאושר שינוי החוקה בוועידת המפלגה, המורדים יפרשו מהמפלגה ויקימו סיעה חדשה. "ברק הוא כישלון חרוץ". על שרי המפלגה: "מובלים כמו כבשים"

מורדי מפלגת העבודה, חברי הכנסת עמיר פרץ, יולי תמיר, אופיר פינס ואיתן כבל מאיימים הבוקר (רביעי) להתפלג ממפלגת העבודה במידה ושינוי חוקת המפלגה שמציע היו"ר אהוד ברק תתקבל בוועידת המפלגה שתתקיים היום. "אם החוקה תאושר נפרוש ונלך לקבל מעמד של סיעה. הפילוג כבר קיים, כעת נשאלת השאלה של פילוג בפועל", אמר ח"כ פרץ בראיון לוואלה! חדשות.

ח"כ פרץ ציין כי "הבעיה היא לא ארבעת המורדים, אלא שהערכים של מפלגת העבודה נשארו ללא בית ולכן אנו מחפשים להם בית חדש. אהוד ברק הוא אדם שנכשל כישלון חרוץ וצריך להתבייש". לדברי פרץ, "ברק ואנשיו טוענים כל הזמן בשמה של הדמוקרטיה ובשמו של הרוב שהחליט החלטות מהסוג של כניסה לממשלה ומנסים להזכיר שהמורדים לא מקבלחם את החלטות הרוב. ובכן, מי ששלח אותנו לכנסת הם לא צירי הוועידה אלא תומכי המפלגה שהאמינו לנו שיש ברק חדש".

פרץ זועם על השינוי בחוקה לפיו ברק יוכל להיות היו"ר עד 2013. "אנשיו של ברק שואלים למה צריך להחליף יו"ר כל כך מהר. צריך להזכיר להם שאם לא היתה חוקה, ברק לא היה נבחר. למרות שידעתי שאני מגיע לפריימריז שבו הייתי לא פופלארי בשל מלחמת לבנות השנייה, ובכל זאת חשבתי שערכים דמוקרטים חשובים יותר מכל אינטרס אישי. אי אפשר שכשהחוקה נוחה לך היא טובה ואם היא לא נוחה אז לשנות אותה. השינוי בחוקה נועד רק כדי לשמר את ברק כשר ולהיות המכבסה של ביבי. היינו צריכים להיקרא 'המכבסה' ולא העבודה שנותנת גיבוי לכל מה שהימין רוצה".

ח"כ פרץ ביקר בחריפות את השרים וסגני השרים מהמפלגה שממשיכים להעניק גיבוי לברק. "כל מי שנשאר בעבודה, נשאר במסגרת של אי ידיעה. אני מציע לציבור לא להתרשם מהצגת מחיאות הכפיים שתהיה היום בוועידה. אין לה שום ערך". לדברי פרץ, "השרים יצטרכו להביט בדמעות בצעירי המפלגה. שרים וסגני שרים ששבוע קודם חשבו אחרת הובלו כמו כבשים והצביעו בניגוד לערכי המפלגה, רק כדי לשמור על הכסא".

חצי מחברי הסיעה לא יגיעו לוועידה

בתוך כך, שבעה מחברי הסיעה מתכננים להחרים את וועידת המפלגה שתתכנס היום, זאת לאחר שבמהלך הלילה לא הושגו הסכמות במגעים בין יושב ראש העבודה, אהוד ברק, לבין השרים יצחק הרצוג, אבישי ברוורמן וחבר הכנסת אופיר פינס.

השלושה החליטו אמש להוביל חזית משותפת לנוכח הצעת החוקה של ברק הכוללת לטענתם, סעיפים לא דמוקרטים ולא מאוזנים ואמורה לעלות להצבעה היום. השלושה זועמים בין היתר רצונו של ברק לאפשר קיום פריימריז לראשות המפלגה רק שישה חודשים לפני הבחירות לכנסת, סעיף שיבטיח את הישארותו בתפקיד עד שנת 2013.

הלילה לא צלחו המגעים בין השלושה לברק שהחליט לסרב להצעת השלושה לדחות את אישור החוקה ולקיים התדיינות ודיאלוג פנימי רחב על ההסתייגויות אשר נדחו בוועדה המכינה. שלושת המורדים הודיעו כי אם לא תיווצר להם אפשרות להעלות עמדותיהם והצעותיהם באופן ראוי ולהשפיע היום בוועידה, הם יעדרו ממנה.

חברי המשמרת הצעירה של העבודה כבר הודיעו הבוקר כי הם מתכוונים להחרים את ועידת המפלגה. במקביל יערכו היום חברי המשמרת "מכירת חיסול של מפלגת העבודה". הם מתכוונים לעמוד מחוץ למלון דן פנורמה להציע לעוברים ולשבים פריטים הקשורים למפלגת העבודה כמו חולצות, פליירים וסטיקרים.

יו"ר המשמרת הצעירה, מעין אמודאי, אמר כי "מזה חצי שנה אנחנו עדים לתהליך ההרס המהיר שאהוד ברק וחבורתו מנסים להביא על המפלגה. לצערנו, למרות שעמדנו בפרץ, מעטים שראו כמונו את הנולד". עוד הוסיף אמודאי, כי "היום, זהו סופו של התהליך שתחילתו בכניסת המפלגה לממשלת ביבי-ליברמן וסופו, בתמיכה בהפרטת הקרקעות והפיכת מפלגת העבודה למפלגת אדם אחד. תנועה שבנו ברל כצלנסון ודוד בן גוריון ברוח הדמוקרטיה והסוציאליזם, מסיימת היום את דרכה והופכת לגוף המבצע את גחמותיו האישיות של שר הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully