וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מקרבת את סוריה לאיחוד האירופי

5.8.2009 / 7:10

נדבך נוסף בהתחממות היחסים בין סוריה למערב: בריטניה קוראת ל"התחלה חדשה" עם המשטר בדמשק ותסייע להביא לחתימה על הסכם כלכלי בינו לבין האיחוד האירופי

בריטניה תומכת בחתימה על הסכם כלכלי ("הסכם ההתאגדות") בין סוריה לאיחוד האירופי, חרף דאגותיה מהפרות זכויות אדם על ידי המשטר הסורי. כך אמר הלילה (רביעי) גורם בריטי רשמי. הסכם ההתאגדות של האיחוד האירופי, שנחתם על ידי מספר מדינות ערב, עשוי להמריץ את הכלכלה הסורית שנפגעה משנות בצורת ומהמשבר הכלכלי העולמי.

איוון לואיס, בכיר במשרד החוץ הבריטי, קרא ל"התחלה חדשה" ביחסים עם סוריה, ואמר כי מהלך זה עשוי לעודד את דמשק לשנות את מדיניותה, חרף קשריה עם אירן ותמיכתה בחמאס ובחיזבאללה. בסוריה, עלייה הוטלו סנקציות על ידי ארה"ב, אסורה האופוזיציה מתוקף חקיקת חירום. "בריטניה עדיין מודאגת מהשמירה על זכויות האדם בסוריה, והעלנו אותן בפני הממשל הסורי", אמר לואיס.

"בריטניה תגלם תפקיד חיובי במטרה לסייע למהלך כזה לקרות, למרות שמספר מדינות אירופיות עדיין מודאגות מהמדיניות הסורית. אנחנו מקווים שנוכל להתגבר על החששות ושההסכם ייחתם", אמר לואיס אחרי פגישתו עם שר החוץ הסורי, וואליד אל מועלם.

האיחוד האירופי החל לנהל משא ומתן כלכלי עם דמשק לפני שמונה שנים, אך הקפיא אותן לאחר ההתנקשות בראש הממשלה הלבנוני לשעבר, רפיק אל חרירי, בשנת 2005.

השיחות עם דמשק חודשו בשנה שעברה אחרי שהאיחוד האירופי, בהובלת צרפת, החליטו על שינוי גישה כלפי סוריה. ועדיין, כל 27 החברות באיחוד האירופי חייבות לאשר את המהלך בטרם ייחתם ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully