וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ של אחמדינג'ד: אף אחד לא בא לברך

טלי גולדשטין

4.8.2009 / 18:40

מי אמר שפוליטיקה זה לא גן ילדים? אובמה, סרקוזי, מרקל וגורדון בראון לא יברכו את נשיא אירן אחמדינג'ד לרגל השבעתו לכהונה שניה

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד יושבע מחר (רביעי) באופן רשמי לכהונה שניה בתפקיד, למרות ההתנגדות העזה של חלק גדול מהעם לתוצאות הבחירות לנשיאות ב-12 ביוני. אתמול, נערך בטהרן טקס מיוחד, במהלכו ברך המנהיג הדתי העליון עלי חמינאי את בן טיפוחיו לקראת השבעתו. בניגוד למסורת ארוכת השנים בזירה הפוליטית של מנהיגים המברכים אחד את השני על ניצחון בבחירות או השבעה לתפקיד מסוים, הפעם הפנה העולם כתף לאחמדינג'ד.

מנהיגי המעצמות ארצות הברית, צרפת, גרמניה ובריטניה הודיעו כי לא ישלחו מברק ברכה לאחמדינג'ד לכבוד השבעתו. הבית הלבן הודיע על סירובו של הנשיא ברק אובמה לעשות כך, ואליו הצטרפו גם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון.

זועמים על תוצאות הבחירות

ראשי המדינות זועמים על הדרך בה התייחסו רשויות אירן למפגינים שיצאו לרחובות לאחר הבחירות כדי להביע את זעמם על ניצחונו של אחמדינג'ד. ההפגנות פוזרו בכוח, על ידי שימוש באלות ואף נשק חם ועשרות בני אדם נהרגו כתוצאה מכך.

כמו כן, נעצרו אלפים בשל עמדתם הפוליטית וחלקם הועמדו לדין. מיר חוסיין מוסאווי, שהפסיד בבחירות לאחמדינג'ד ומועמד רפורמיסט נוסף מהדי כרובי, האשימו את הרשויות בזיוף הקולות וקראו תגר על הלגיטימיות של נשיאות אחמדינג'ד.

בחירתו מחדש של אחמדינג'ד גרמה גם קרע בקרב צמרת הדת במדינה. כמה אנשי דת בכירים צידדו באופוזיציה וגינו את האלימות ואת יחסו של המשטר כלפי המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully