וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהריון? הדרך להתמודד עם שפעת החזירים

נעמה טלמור

4.8.2009 / 18:18

משרד הבריאות ריענן את המידע לגבי שפעת החזירים, בנוגע לנשים בהריון הנמצאות בקבוצת סיכון גבוהה להידבקות במחלה ולסיבוכים כתוצאה ממנה

נשים בהריון בשלישים השני והשלישי וכן עבור נשים הנמצאות בארבעת השבועות הראשונים להריונן נמצאות בקבוצת הסיכון לחלות ואף לפתח סיבוכים כתוצאה משפעת החזירים. אם את בהריון מומלץ שתקראי את ההסברים של משרד הבריאות.

האם יש סיכון עבורי כתוצאה משפעת 2009 H1N1/A?

ככלל, אנו יודעים היום כי שפעת H1N1 היא מחלה קלה הדומה למחלת השפעת. עם זאת, קיימות קבוצות כדוגמת חולים במחלות כרוניות ונשים בהריון, עבורן כל זיהום עלול להיות מסוכן יותר וגם במקרה של שפעת יש סיכוי גבוה יותר לסיבוכי המחלה.

האם יש סיכון לעובר שלי כתוצאה משפעת 2009 H1N1/A?

אין כיום מספיק מידע על מנת להעריך את הסיכון לעובר של אם החולה בשפעת H1N1. עד כה לא נמצא סיכון מוגבר להפלות בקרב נשים בהריון החולות בשפעת עונתית ואין מספיק מידע לגבי הסיכון למומים בעובר שנולד לאם שחלתה בשפעת עונתית במהלך הריון. עם זאת נמצא קשר בין מחלה עם חום גבוה באם לבין סיכון מוגבר למומים בעובר. שימוש באקמול להורדת החום, בטרימסטר הראשון, יכול להוריד את הסיכון.

כיצד אוכל לדעת אם אני חולה בשפעת 2009 H1N1/A?

כל אישה בהריון הסובלת מתסמינים דמויי שפעת: חום מעל 38 מעלות ואחד או יותר מבין הבאים: קוצר נשימה, שיעול, נזלת, כאבי גרון או כאבי שרירים, חשודה כחולה בשפעת 2009 H1N1/A וכדאי שתיבדק בהקדם על ידי רופא מטפל, שיחליט האם אכן מתאימה להגדרת מקרה של שפעת 2009 H1N1/A. במידה והרופא ימליץ, תקבל האישה טיפול ומעקב מתאימים. הרופא ישקול הצורך בביצוע בדיקת מעבדה לזיהוי נוכחות הנגיף בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

מה ניתן לעשות אם חליתי בשפעת 2009 H1N1/A?

הרופא המטפל ישקול הצורך במתן טיפול בתרופה נגד נגיף השפעת ששמה טמיפלו (Oseltamivir) או בתרופה מסוג רלנזה (Zanamivir). הטיפול יעיל יותר ככל שניתן בשלב מוקדם יותר של המחלה. אין עדות לכך שהטיפול פוגע בעובר אך לעומת זאת יש הוכחות לכך שהטיפול מפחית את הסיכון לסיבוכי המחלה. משרד הבריאות ממליץ על מתן טיפול לנשים החולות בשפעת 2009 H1N1/A בטרימסטרים השני והשלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully