וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לאירן? נתניהו ביקר בכור בדימונה

פנחס וולף

4.8.2009 / 17:15

ראש הממשלה ערך סיור בכור הגרעיני וקיבל סקירה על הפרוייקטים המדעיים השונים, אותם מקדמים אנשי הכור. אתמול דווח, כי אירן תוכל לפתח פצצה גרעינית תוך שנה

נתניהו מעביר מסר לאירן? מנהל הוועדה לאנרגיה אטומית ומנהל קריה למחקר גרעיני נגב אירחו היום (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו. לראש הממשלה נלוו השר דן מרידור והמזכיר הצבאי מאיר כליפי. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "זהו ביקור סידרתי ראשון, במסגרת תפקיד ראש הממשלה כיו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית, הכפופה למשרד ראש הממשלה". במהלך הביקור, ראש הממשלה קיבל סקירה על הפרוייקטים המדעיים השונים, אותם מקדמים אנשי הכור. נתניהו אמר כי, "אני מביע את הערכתי לעובדי המרכז על תרומתם לחוזקה וביטחונה של מדינת ישראל".

אתמול דווח הטיימס הלונדוני, כי "אירן השלימה את פיתוח הטכנולוגיה שתאפשר לה לבנות פצצת אטום". לדברי העיתון, שירותי המודיעין אמרו כי אירן מסוגלת לבנות את הפצצה תוך כשנה וכעת מחכים רק לאישור של המנהיג הרוחני האייתוללה חמינאי על מנת להתחיל בבניית הפצצה.

לפני כשלושה חודשים דרשה ארצות הברית מישראל להצטרף לאמנה לאי הפצתו של נשק גרעיני. בדיון שהתקיים באו"ם. בנוסף לישראל, גוטמולר ציינה גם את הודו, פקיסטן וצפון קוריאה כמדינות שארה"ב מצפה שיחתמו על האמנה.

"הצטרפות אוניברסלית לאמנה, כולל הודו, ישראל, פקיסטן וצפון קוריאה, נותרה יעד בסיסי של ארה"ב", אמרה עוזרת מזכירת המדינה האמריקאית רוז גוטמולר בפגישה של נציגי 189 המדינות שכבר חתומות על האמנה. הפגישה נועדה לקבוע סדר יום ותוכנית לוועידה שתיערך בשנה הבאה לניסוח מחדש של ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully