וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוואי רכבת ירושלים - ת"א: להחלטת הממשלה

4.8.2009 / 15:42

המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את חלופת המנהרה מתחת לנחל יתלה, ואישרה הקמת גשר מעל הנחל. החברה להגנת הטבע: פגיעה בלתי ניתנת לשיקום בטבע ובנוף

המאבק שהובילה החברה להגנת הטבע בעניין תוואי רכבת ירושלים-תל אביב באזור נחל יתלה לא צלח. הוועדה הארצית לתכנון ובני דחתה היום (שלישי) את החלופה אותה הציעו הארגונים הסביבתיים ואישרה הקמת גשר מעל הנחל. ההחלטה תועבר לאישור הממשלה.

זה חודשים רבים שנמשך המאבק על תוואי הרכבת. החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה ואלפי אזרחים שהגישו התנגדויות מבקשים להקים מנהרה ולא גשר מעל נחל יתלה, משום שמדובר באזור בעל ערך נופי וסביבתי נדיר. לטענתם, רק חלופת המנהרה שנדחתה היום (שלישי) תמנע את הפגיעה הבלתי הפיכה בהרי יהודה. בחברה להגנת הטבע הגיבו להחלטה ומסרו כי "הוכח מעל לכל ספק, על ידי מומחים מהארץ ומהעולם, כי החלופה הסביבתית של מנהרה לא תייקר את העלויות באופן משמעותית, היא ישימה לחלוטין מבחינה הנדסית, והכי חשוב – היא לא תעכב את קידום הרכבת". על בניית הגשר נאמר כי " בחרו בחלופה הגרועה מכל הבחינות – סביבתית, הנדסית וכלכלית, שמשמעותה בכייה לדורות ופגיעה בלתי ניתנת לשיקום בטבע ובנוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully