וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה תסכים לצנן את קשריה עם אירן"

פנחס וולף

4.8.2009 / 15:33

תא"ל יוסי ביידץ ציין עם זאת בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי "סוריה מוכנה להסדר בתנאיה בלבד". בסקירתו אמר גם כי חמאס מנסה להבריח טילים ארוכי טווח לרצועה

ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין, תא"ל יוסי ביידץ, דיבר אחר הצהרים (שלישי) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ואמר כי "במידה שסוריה תעמוד בפני דילמה לנוכח השגת הסכם עם ישראל, היא תהיה מוכנה לצנן את יחסיה עם אירן, חיזבאללה והארגונים הפלסטינים" לדבריו, "יהיו לכך השלכות מרחיקות לכת על סביבתה האסטרטגית של ישראל". עם זאת, אמר ביידץ כי סוריה מוכנה להסדר בתנאיה בלבד.

ביידץ התייחס בדבריו גם לשאיפות הגרעין של אירן, ואמר כי היא "ממשיכה לצבור עוד ועוד יכולות ואורניום מעושר ברמה נמוכה כך שתוכל להשיג נשק גרעיני במידה שתחליט על כך". לדבריו, השאלה אינה היכולת של אירן להשיג נשק גרעיני אלא "עניין של החלטה".

ביידץ הוסיף, כי "אירן מוכנה לדיאלוג בנושאים כלליים, אך לא תהיה מוכנה לדבר על זכותה של אירן לפתח תכנית גרעינית אזרחית לטענתם".

בהתייחסו להפגנות האלימות ברחבי אירן, אמר ביידץ כי "אין בכך לשנות בטווח המיידי את מדיניות הגרעין האירנית הזוכה לתמיכה ציבורית רחבה". לדבריו, "האירנים ממשיכים לסייע לידידותיה ומעבירים נשק לסוריה, חמאס וחיזבאללה". ביידץ ציין כי קיים שיפור באיכות הנשק המועבר לחמאס, וכי הוא עושה מאמצים לייצר נשקו בעצמו ולהבריח נשק. לדבריו, החמאס עושה "מאמצים מרובים להכניס לרצועה טילים שיגיעו עד גוש דן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully