וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על עולה על מסלול ההידברות

עומר רבין

4.8.2009 / 15:07

הצהרות המלחמה של הועד והנחישות של הנהלת החברה התסיימו אמש בהסכמה הדדית על מו"מ בתיווך ההסתדרות לגיבוש תכנית התייעלות משותפת

אחרי הקיצוצים, האיומים, הביטולים, ההצהרות והמלחמות על כל שקל מסובסד בארוחות הצהרים - הגיעו אמש סוף סוף הנהלת אל על וועד העובדים בחברה להסכמה. בתיווך יו"ר ההסתדרות עופר עיני סיכמו הצדדים לגבש ביחד מתווה משותף לאימוץ תכנית התייעלות שתסייע למוביל הלאומי (במיל') להתמודד עם נזקי המשבר הכלכלי החמור והשפעותיו על שוק התעופה.

על פי ההסכמה שגובשה יקפיאו העובדים את סכסוך העבודה בחברה וימנעו מגרימת כל שיבושים שהם בפעילות בחברה - ובתמורה תקפיא ההנהלה מצידה את כל צעדי ההתייעלות הארגוניים עליהם הכריזה בחודשים האחרונים מאז נחתם הסכם העבודה באל על. בהתאם לזאת ובניגוד להודעות קודמות של החברה לא יחוייבו העובדים בשלב זה בתשלום מיסי נמל על כרטיסים מוזלים או כרטיסי חינם המוצעים להם מתוקף עבודתם בחברה וכן לא יגבה מן העובדים תשלום בעבור ארוחות בחדר האוכל של החברה.

כזכור, ההצהרות של החברה על הכוונה לחייב העובדים בעלויות אלה גררה תגובות קשות מצד הועד אשר טען שמדובר על שלילת זכויות להן זכו העובדים משך עשרות שנים - בועד אף תקפו בשבועות האחרונים באופן אישי את מנכ"ל החברה והסמנכ"לים הבכירים וטענו כי הם שעה שהחברה מדממת הם נוטלים לכיסם בונוסים מכובדים ומשכורות עתק וקראו להגביל את השכר החודשי בחברה ל-100 אלף ש"ח לחודש במסגרת תכנית ההתייעלות. העובדים אף הציעו כקוריוז להעניק הלוואה מכספם לחברה על מנת לאפשר לה להתמודד עם נזקי המשבר, ובלבד שדרישתם להגבלת רמת השכר בחברה תיענה.

בהודעה משותפת שהוציאו הנהלת החברה, ועד העובדים וההסתדרות נאמר כי הצדדים הסכימו להיכנס למו"מ מואץ ליצירת תכנית התייעלות משותפת "לטובת החברה והעובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully