וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

4.8.2009 / 14:26

איך יודעים למה הכלב אלרגי, ואיך עושים דיאטה לחתול? הווטרינר ד"ר איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

הכלב שלי, פיקינז מעורב עם פג, סובל מאלרגיות כל קיץ (כנראה מעכבישים). השנה, יותר מארבע שנותיו הקודמות, הוא ממש סובל מגירודים קשים ואף נשרה לו פרווה רבה מאזור העכוז. מה ניתן לעשות במצב כזה?

טיפול באלרגיות הוא מורכב וכאן באמת כדאי לערב את הווטרינר. טיפול עשוי לכלול מזון שונה לכלבים רגישים, טיפול תרופתי שונה בהתאם למצב העור. חשוב ראשית לנסות להבין אם יש גורמים סביבתיים שיכולים להיות הסיבה וסביר שיהיו קשורים כמו למשל אקריות בשטיחים, דשא, פרעושים.

הלברדור שלי סובל כל הזמן מדלקות אוזניים. הווטרינר אמר לי שזו בעיה אצל כלבים בעלי אוזניים שמוטות. התרופות - כדורי אנטיביוטיקה וניזורל, יקרות לי מאוד, מה עושים?

דלקות אוזניים כרוניות עלולות לנבוע בגזע הזה מתת פעילות של בלוטת התריס. רצוי לבדוק את תפקודי הבלוטה בבדיקת מעבדה. בנוסף, שנוי מזון למזון לכלבים בעלי עור רגיש ואולי אף תוספת של חומצות שומן חיוניות + ויטמין E עשויים לעזור. קיימים תכשירים טובים במרפאות וחנויות מחמד, שימו לב לתוקף וטריות המוצר.

החתול שלי סובל מעודף משקל - הוא בן שמונה ושוקל כשני קילו מעל הממוצע. ניסינו לתת את כמות האוכל המתאימה ולאמן אותו גופנית בעזרת משחקים שהוא יקפוץ, אך זה לא עוזר. מה אפשר לעשות?

דיאטה בחתול חייבת להיעשות בסבלנות ועם ירידה איטית מאד ולא יותר מאחוז אחד ממשקל גופו לשבוע. ירידה מהירה מדי תסכן את חייו ועלולה לגרום לתופעת הכבד השומני. קיימים מוצרים איכותיים המתאימים לחתולים כאלו, המבוססים על רמת חלבון גבוהה במיוחד יחד עם כמות סיבים גבוהה ודלת פחמימות ושומן. החלבון חשוב לכבד כדי לנייד מהגוף עודפי שומן – לשם כך נחוצים לו ליפו פרוטאינים שמיוצרים על ידי חלבון. רמת חלבון נמוכה מדי לא תספק את הדרוש לדיאטה יעילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully