וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל שוב חדרה לרשת הטלפונים בסוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.8.2009 / 12:50

הודעה מוקלטת ששלחה ישראל מציעה לתושבים בסוריה מיליוני דולרים תמורת מידע על חיילים ישראלים נעדרים. מהנדס בחברת התקשורת הסורית: זו חדירה ישראלית לרשת התקשורת

תושבי מחוז טרטוס בסוריה, הנמצא במערב המדינה ליד הגבול עם לבנון, קיבלו בימים האחרונים שיחות טלפון שבהן הוצע להם לקבל מיליוני דולרים בתמורה להעברת מידע שיוביל לאיתור חיילים ישראלים נעדרים. כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות הסורית "שאם-פרס". לדברי התושבים שקיבלו את שיחת הטלפון, מעברו השני של הקו נשמעה הודעה בקולה של אישה שדיברה ערבית בניב לבנוני.

על פי הדיווח, בהודעתה של האישה נאמר כך: "ניצבת מולכם הזדמנות פז להרוויח מיליוני דולרים. אם יש ברשותכם מידע ודאי על חיילים ישראלים נעדרים". עוד נמסרה בהודעה כתובתו של אתר אינטרנט אליו יש להיכנס על מנת למסור את המידע על החיילים הנעדרים. לדברי התושבים הסורים, שקיבלו את שיחות הטלפון, הם ניתקו את השיחה עוד לפני שהדוברת המוקלטת סיימה את דבריה.

מהנדס בכיר בחברת התקשורת הסורית טען כי מדובר בחדירה ישראלית לרשת התקשורת הסורית. "דבר זה קורה מדי פעם, וכל פעם במחוז אחר בסוריה", אמר. "אין זה אלא ניסיון גלוי מצד האויב הציוני לגייס סוכנים ומרגלים בתוך סוריה". הוא אמר כי לא קשה לחדור לרשת הטלפוניה הנייחת והסלולרית.

לפני כשנה התלוננו תושבי לבנון כי קיבלו שיחות טלפון מוקלטות מישראל, בהן נאמר להם שלא לסייע לחיזבאללה להשתלט על דרום לבנון. כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי התושבים בביירות ובאזורים נוספים אמרו כי בשיחת הטלפון נאמר להם שישראל תנקום על כל תקיפה של הארגון. לדבריהם, מדינת ישראל זוהתה בשיחה כמקור היוזם של שיחות אלו וכי השיחה הסתיימה במילים "מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully