וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אובמה יציג הסדר בשבועות הקרובים"

פנחס וולף

4.8.2009 / 17:18

שר הביטחון אמר בוועדת חוץ וביטחון כי ישראל וארה"ב מקיימות דו שיח במטרה לקדם התוכנית להסדר אזורי. "ההחלטות בוועדת הפתח יעידו על הבשלות של הפלסטינים"

התקדמות במשא ומתן? שר הביטחון אהוד ברק אמר היום (שלישי) בוועדת חוץ וביטחון כי "בשבועות הקרובים, האמריקאים יסיימו את הפגישות עם הצדדים באזור ויגבשו את עמדתם. לאחר מכן הם יציגו תוכנית להסדר אזורי. לדעתי על ישראל להצטרף לכך בתנופה".

עוד אמר ברק בדיוני הוועדה כי "היחסים עם ארצות הברית חשובים והם מהווים את אבן היסוד במדיניות החוץ של ישראל. אנחנו מייחסים חשיבות ליחסים בכל היבט, מהתחום המדיני הביטחוני והכלכלי. אנחנו מקיימים דו שיח אינטימי במגוון נושאים, מתוך מטרה להניע את התוכנית להסדר האזורי הכולל של אובמה".

ברק בחר לציין את נקודות המחלוקת הבולטות במשא ומתן עם הפלסטינים: שימור גושי היישובים בפתרון עתידי, פתרון סוגיית הפליטים מחוץ לישראל "ודבר חשוב נוסף הוא שההסדר ישקף את סיום הסכסוך והעדר תביעות הדדיות בין ישראל לפלסטינים לאחר שייחתם הסכם".

בהתייחסו למשא ומתן עתידי עם סוריה, אמר ברק כי: "סוריה מסייעת לחיזבאללה גם בחימוש. היא נותנת חסות למפקדות הטרור בדמשק. להערכתי יש נכונות סורית לשקול את חידוש המו"מ עם ישראל, והאמריקאים יבחנו ברצינות את היכולת לחדש את המו"מ לערוץ הסורי. הפלסטינים אינם מתנגדים לכך וזה לא יבוא על חשבון הערוץ הפלסטיני. התקדמות עם סוריה יכולה להוביל גם לתוצאות לוואי חיוביות של התקדמות עם לבנון בעתיד".

"לבנון תשא באחריות להידרדרות"

ברק גם התייחס לוועידת הפתח שנפתחה היום ואמר כי "אנחנו לא מתערבים בנושאים פנימיים של הפלסטינים. אפשרנו למי שיכול להגיע לוועידה הזו על מנת שההחלטות שיתקבלו בה יזכו ללגיטימציה הרחבה ביותר. יחד עם זאת, ההחלטות יעידו על הבשלות של הצד הפלסטיני לגבי המשך המו"מ עם ישראל".

בנוגע למתיחות בלבנון אמר ברק כי "יש לנו עין ביקורתית על התעצמות חיזבאללה שנמשכת. העברנו שדרים לגורמים שונים, ובמקרה של הפרת האיזון העדין נשקול את הצעדים המתמשכים. אנחנו רואים בברכה את התקדמות הקמת הממשלה והמשך השקט בצפון, אך המציאות היא שיש פה מדינה שכנה החברה באו"ם אך יש בתוכה מיליציה טרור עם חברים בפרלמנט ובממשלה מצד אחד, ומצד שני 40 אלף טילים".

לדבריו, "לא נקבל הפרדה בין אחריות ארגון החיזבאללה לבין ממשלת לבנון. אם בעתיד תהיה הידרדרות בצפון, לבנון היא שתישא באחריות, בין היתר בכך שאינה מקיימת את החלטה 1701 והחלטות נוספות לפירוק החיזבאללה. ישראל תראה עצמה חופשית לפעול על כל המשתמע מכך".

עדכון ראשון: 12:07

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully