וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונסול בבנגקוק: "נס שישראלים לא נפגעו"

עידן דורנר

4.8.2009 / 15:25

קונסול ישראל בבנגקוק אישר שאף אחד מהישראלים ששהו על סיפון המטוס שהתנגש במגדל פיקוח בנמל התעופה בקו-סמוי לא נפגע. עד כה דווח על הרוג ו-33 פצועים

רויטרס

(צילום: רויטרס)

קונסול ישראל בבנגקוק, חנוך עמדי, אמר בצהרים (ראשון) כי אף אחד מ-20 הישראלים שהיו על סיפון המטוס התאילנדי שהתנגש בשעות הבוקר במגדל פיקוח לא מאוייש, לא נפגע. עמדי סיפר לוואלה! חדשות כי "חלק מהישראלים ממתינים בשדה התעופה, חלקם המשיכו בתוכניות וחלק הועברו לבתי מלון. קיבלנו מידע רשמי מחברת התעופה שאין נפגעים ישראלים".

עוד סיפר עמדי כי "היה כאן נס גדול, זה יכול היה להיגמר אחרת. רוב הישראלים שהיו על המטוס יצרו קשר עם הארץ ומקביל בשעתיים הראשונות אחרי האירוע קיבלנו המון פניות של הורים מודאגים. נציגים שלנו מממשיכים להסתובב באזור".

המטוס של חברת "בנגקוק איירוויז" התנגש כאמור במגדל פיקוח לא מאוייש בתאילנד, במהלך טיסה פנימית מקראבי לאי קו-סמוי שבמזרח המדינה (700 ק"מ דרומית לבנגקוק), בשעה שהחליק מהמסלול לאחר הנחיתה. ככל הנראה התאונה אירעה בשל תנאי מזג האוויר. בזמן הנחיתה ירד במקום גשם כבד.

המשטרה המקומית דיווחה עד כה על הרוג אחד ושבעה פצועים, מרביתם תיירים. עם זאת הטלוויזיה בתאילנד מדווחת על 33 פצועים, רובם במצב קל. על המטוס היו 64 נוסעים וארבעה אנשי צוות. "ההרוג הוא הטייס", סיפר מפקד המשטרה של האי. בין הפצועים ישנם שני תיירים מבריטניה ושניים מהולנד. קו-סמוי הוא האי השלישי בגודלו בתאילנד ואחד מיעדי הנופש הפופולריים במדינה.

תנאי מזג אוויר קשים

אתמול נפצעו 26 בני אדם לאחר שטיסה של חברת התעופה 'קונטיננטל איירליינס' נקלעה לסופה בדרכה מברזיל לטקסס. המטוס אולץ לנחות נחיתת חירום במיאמי. ארבעה אנשים נפצעו באורח קשה ו-22 נוסעים נפצעו קל. בסך הכל פונו 13 בני אדם לבתי החולים במיאמי. על הטיסה מריו דה ז'נירו ליוסטון היו 168 אנשים.

ביום ראשון נעלם מטוס שנשא 16 בני אדם מעל מזרח אינדונזיה. המטוס נעלם במהלך טיסה מסחרית בפפואה, פרובינציה של אינדונזיה, כשאיבד קשר עם צוות הקרקע. ארבע שעות לאחר ההמראה לא היה כל קשר עם המטוס, בטיסה שבדרך כלל אורכת 50 דקות. למטוס היה דלק שמספיק רק לכ-4 שעות טיסה. המטוס אמור היה להגיע מסנטאני, נמל תעופה מרכזי בפפואה, לעיר אוקסיביל.

ביום שישי האחרון נהרגו 17 בני אדם בהתרסקות מטוס נוסעים באירן. במטוס פרצה אש בזמן שניסה לנחות בשדה התעופה משהאד. גורם בשדה התעופה אמר כי על סיפון המטוס היו 153 בני אדם, וכי 23 מהם נפצעו במהלך ההתרסקות.

מספר האנשים שנהרגו בהתרסקויות מטוסים בששת החודשים הראשונים של 2009 הוא הגבוה ביותר מאז 2002". בשתי תאונות גדולות במיוחד במחצית הראשונה של השנה נספו 499 בני אדם, לעומת 175 מקרי מוות בתקופה המקבילה אשתקד. נתונים אלו מהווים ראיה לכך שלאחר מאה של חידושים ושיפורים טכנולוגיים, הבטיחות התעופתית נמצאת בשפל היסטורי.

עדכון ראשון: 11:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully