וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין פתרון לסכסוך ללא שחרור כל האסירים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.8.2009 / 11:50

כך אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בפתיחת ועידת פתח השישית בבית לחם והוסיף כי "להתנחלויות אין כל לגיטימיות". מוקדם יותר אמר בכיר פתח ג'יבריל רג'וב כי הארגון "לא יזנח את המאבק המזוין מול ישראל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

הוועידה השישית של ארגון הפתח נפתחה הבוקר (שלישי) בבית לחם בהשתתפות למעלה מ-2,000 צירי התנועה מרחבי העולם הערבי. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר בפתח הוועידה כי הוא דוחה את נסיונות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "לסלף את הזכויות הפלסטיניות". לדבריו "לא נחתום על שום פתרון עם ישראל ללא שחרור כל האסירים מבתי הכלא".

אבו מאזן תקף את ישראל וטען כי הפלסטינים מילאו את התחייבויותיהם "בזמן שישראל לא עשתה צעד אחד במילוי התחייבויותיה". הוא הוסיף כי "כל ההתנחלויות הישראליות בשטחים הכבושים אינן לגיטימיות. איננו יכולים לקבל את הניסיונות לכפות עלינו את הרחבת ההתנחלויות". אבו מאזן שיבח את תושבי בילעין ונעלין על מאבקם בגדר ההפרדה ואמר כי הפלסטינים " שומרים על זכותנו האצילה להתנגדות לגיטימית המקובלת על החוק הבינלאומי".

אבו מאז תקף גם את תנועת חמאס, על כך שלא התירה לצירי פתח ברצועה להגיע ולהשתתף בוועידה בבית לחם. "לא נרשה לעושקים להמשיך בהתנהגותם ההרסנית שמטרתה לפגוע בתכנית הלאומית" אבו מאזן הוסיף כי חמאס "מפלג את העם ופוגע בדמוקרטיה".

אבו מאזן הוסיף כי "למרות הפקפוק של אנשים מסוימים, הסכם אוסלו אפשר לראשונה קיום רשות פלסטינית". דבריו, "הפלסטינים יכולים להיות נחושים ומאוחדים ובכך להפוך את האוטונומיה למדינה פלסטינית עצמאית". בכיר בארגון, ג'יבריל רג'וב אמר בתגובה לשאלת עיתונאים כי "הפתח לא זנח ולא יזנח את המאבק המזוין מול ישראל. ההתנגדות הייתה ועודנה בחירה אסטרטגית".

מחליפים את ההנהגה הישנה

על האווירה החגיגית בבית לחם מעיבה היעדרותם של צירי פתח מרצועת עזה שלא קיבלו מחמאס אישור להגיע לרצועה. בימים האחרונים נעשו מאמצים מצד מדינות רבות, בהן סוריה, מצרים, טורקיה וקטאר למצוא פתרון מוסכם בין חמאס לפתח בנושא, אך חמאס עמד בסירובו לאפשר לנציגי פתח להגיע לבית לחם לפני שהרשות תשחרר את אסירי חמאס בבתי הכלא שבגדה.

צירי ארגון פתח צפויים להחליף במהלך הוועידה את מרבית חברי ההנהגה הוותיקה בשל תדמיתם המושחתת ובשל הזעם כלפיהם על רקע נפילת רצועת עזה בידי חמאס. 20 נציגים ייבחרו לוועדה המרכזית ו-120 נציגים למועצה המהפכנית. משתתפי הוועידה צפויים לדון גם במותו של יאסר ערפאת, ראש הרשות הפלסטינית לשעבר.

עם בואו אמש לבית לחם לצורך השתתפות בוועידה אמר יו"ר הרשות אבו מאזן כי הוא חש כאב רב על כך שצירי הארגון מעזה לא יגיעו לוועידה. למרות זאת, הוסיף, הוועידה תיערך כמתוכנן. "אנו מקווים שתוצאות הוועידה יהיו טובות לא רק לפתח אלא גם לאומה הערבית והבינלאומית", אמר.

ביום שבת דיווחו כלי תקשורת ערבים כי טיוטת מצע ארגון פתח, שיועמד להצבעה בוועידת פתח השישית, יקרא שלא להכיר בישראל כמדינה יהודית. על פי הטיוטה המוצעת, תהיינה חלופות למשא ומתן עם ישראל אם הוא ייכשל, וביניהן הכרזה חד צדדית על מדינה בגבולות 67'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully