וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חניכים בצופים ביצעו מעשה מגונה בחבריהם

נעמה טלמור ואיילה חננאל

4.8.2009 / 9:10

המשטרה חוקרת תלונות של חניכים בני 15 מתנועת הצופים בת"א הטוענים שחבריהם ביצעו בהם מעשים מגונים במהלך קורס הכשרה בסוף השבוע בצפון הארץ. "העניין בבדיקה"

חשד למעשים מגונים בשבט צופים בתל-אביב: המשטרה החלה לבדוק את תלונות החניכים בני ה-15 מקורס מדריכים של התנועה, הטוענים שחבריהם ביצעו בהם מעשים מגונים במהלך קורס הכשרה שנערך בסוף השבוע בצפון הארץ. כאשר נודע על כך להנהגת התנועה היא החליטה להפסיק את הקורס מיידית והחלה בבדיקת העניין, אך ביקשה מהחניכים לשמור על שתיקה ובחרה שלא לערב את רשויות החוק. לאחר שהמשטרה חקרה בכירים בתנועת הצופים הוחלט כי החקירה תנוהל על ידי מרחב העמקים של מחוז צפון של המשטרה.

גורם בתנועת הצופים סיפר היום (שלישי) לוואלה! חדשות כי ההחלטה לסגור את הקורס באה בעקבות מידע שהגיע למדריכים לפיו במהלך הקורס אירעו מספר אירועים של זריקת צואה, עשיית צרכים אחד על השני, אך לא היה ידוע שמדובר במעשים מגונים או דברים חמורים מכך.

מתנועת הצופים נמסר לוואלה! חדשות כי "מבירור ראשוני שערכה תנועת הצופים עולה, כי שורה של התנהגויות בלתי הולמות ארעה בקורס, וחלק מההתנהגויות גלשו למעשי קונדס חמורים. בניגוד למה שפורסם בחלק מכלי התקשורת, וככל הידוע לנו, כלל אין מדובר על מעשה אונס או ניסיון לאונס. התנועה הציגה את כל הפרטים הידועים לה בפני משטרת ישראל שמקיימת בירור בעניין. ככל הידוע לנו, לא הוגשו תלונות למשטרה ואין מדובר בחקירה אלא בבירור ראשוני שנפתח בעקבות הפרסום התקשורתי.

תנועת הצופים מדגישה כי בשום שלב ובשום דרג לא ניתנה כל הוראה להסתיר את המקרים אלא להיפך - עם היוודע המקרים נערכו שיחות עם חניכי הקורס והמדריכים, וזאת לאחר התייעצות עם גורמים מקצועיים מתוך התנועה האמונים על טיפול במקרים מסוג זה.

התנועה ממשיכה בתחקיר מעמיק ומקיף מול צוות בעלי התפקידים בהנהגה, ומול החניכים והמדריכים במטרה לברר את הפרטים המלאים ולטפל בנושא הן בהיבט המשמעתי והן בהיבט החינוכי. כצעד ראשון התנועה תוביל מהלך מערכתי בהנהגת ת"א ובכללו הצמדת בוגרי התנועה לבעלי תפקידים לטובת ליווי מקצועי וחידוד נהלים הנוגעים למקרים החמורים שאירעו.התנועה ממשיכה לעדכן את משרד החינוך ותמשיך בשיתוף פעולה מלא עם כל גורם אחר שיידרש לעניין", כך נמסר מהתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully