וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן אמרה לא לצעדים בוני אמון עם ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.8.2009 / 9:01

שר החוץ הירדני הבהיר לממשל האמריקאי כי אין בכוונת מדינתו להתחיל בצעדים בוני אמון עד שלא ייפסקו "הצעדים המזיקים" והמשך הבנייה בהתנחלויות יעצר

שר החוץ הירדני נאסר ג'ודה נפגש אמש (שני) בוושינגטון עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ודן עימה במאמצים האזורים והבינלאומיים לקדם משא ומתן לשלום אזורי ולפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. במסיבת עיתונאים משותפת אמר ג'ודה כי צעדים בוני אמון לא ישיגו קידום של פתרון הסכסוך באזור.

"יש להפסיק את הצעדים שמזיקים, וזאת בנוסף לצעדים בוני אמון במשא ומתן", אמר. "המשך הבנייה בהתנחלויות אינו רק בלתי לגיטימי ובלתי חוקי אלא גם אינו מסייע לבניית אמון. הצעדים בתוך השטחים הכבושים, בעיקר במזרח ירושלים כגון הריסת בתים, גירוש משפחות וביצוע חפירות מתחת לאתרים מוסלמים ונוצרים, איננו מקובל".

ג'ודה הבהיר כי מדינות ערב דבקות ביוזמה הערבית לשלום וקרא לישראל להיענות ליוזמה. עוד קרא ג'ודה לפתוח במשא ומתן מוגדר בלוח זמנים בכל המסלולים, "מהמקום שבו הוא הופסק". קלינטון הבהירה כי ארה"ב מחויבת לשלום שיסתמך על פתרון שתי המדינות ועל יוזמת השלום הערבית. "יש לנו הזדמנות גדולה להשיג שלום", אמרה.

בימים האחרונים דווח כי לפני כחודש שיגר נשיא ארה"ב מסר למספר מנהיגים ערבים בבקשה לנקוט ביוזמות של רצון טוב למען ישראל לקראת פתיחה של מגעים לשלום אזורי. בדומה לדבריו של שר החוץ הירדני, גם שר החוץ הסעודי סעוד אל-פייסל אמר כי אין כל טעם במחוות ובצעדים בוני אמון בזמן שישראל מנסה להסיט את הדיון מיוזמת השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully