וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל וארה"ב דנו באמברגו דלק על אירן"

4.8.2009 / 1:25

האם סבב הסנקציות הבא יפגע בנקודת התורפה האירנית? גורם ישראלי אמר כי וושינגטון וירושלים שוקלות להגביל ייצוא תזקיקי נפט לטהרן. אירן: "אם כך, נפסיק ייצוא נפט גולמי"

ארצות הברית וישראל שוקלות להטיל הגבלות על ייצוא בנזין ותזקיקי נפט לאירן, במסגרת סנקציות שיוטלו אם טהרן תסרב לעצור את תכנית הגרעין שלה. כך אמר הלילה (שלישי) גורם ישראלי לסוכנות הידיעות "רויטרס".

הגורם הוסיף כי במערב חוששים מתגובתה של אירן למהלך, שצפוי לפגוע פגיעה קשה באזרחי המדינה. בעבר איימה אירן כי תפסיק לייצא נפט גולמי למערב, אם זה יטיל סנקציות על הסחר בנפט המזוקק. בנוסף, עלולה אירן להפריע לסחר העולמי באמצעות חסימת דרכן של מיכליות הנפט במייצרי הורמוז.

לאירן מאגרי נפט מהגדולים בעולם, אך היא סובלת ממחסור חמור בבתי זיקוק ולפיכך אינה מסוגלת לזקק את הנפט הגולמי שברשותה. כתוצאה, נאלצת טהרן לייבא כ – 40% מהדלקים שמשמשים אותה.

גורמים אמריקאים סרבו הלילה לאשר את הדיווח. "לא נגיב על צעדים שעשויים להינקט", אמרה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון. "אך היעדר תגובה חיובית בטהרן תוביל לנקיטת צעדים, וצעדים כאלה עשויים לכלול סנקציות ", הוסיפה. נשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע לאירן כי עליה להענות להצעות הקהילה הבינלאומית עד חודש ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully