וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל שיחררה שני פעילים בכירים בחמאס

אופק עיני

3.8.2009 / 23:51

השניים, חסיין אבו קוויק ופרג' רומאנה, שוחררו הערב לאחר שריצו 19 חודשים של מעצר מנהלי. לפני כחודש שחררה ישראל את יושב ראש הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויכ

ישראל שיחררה הערב (שני) שני בכירי חמאס פוליטיים מהגדה המערבית. השניים, השייח' חסיין אבו קוויק, בן 52, ופרג' רומאנה, בן 37, נחשבים לגורמים בכירים בתנועה והיו במעצר מנהלי מאז ינואר 2008.

על פי מקורות פלסטיניים, השניים שוחררו הערב מכלא קציעות לאחר מעצר מנהלי שנמשך 19 חודשים, לאחר שנעצרו על ידי כוחות צה"ל ב-8 בינואר 2008. זאת, לאחר שחיילי צה"ל פשטו על בתיהם ועצרו אותם. המעצר בוצע יומיים בלבד לאחר שחרורם של השניים מהכלא הפלסטיני, בו שהו לאחר שנעצרו על ידי מנגנוני הביטחון הנאמנים ליו"ר הרשות, אבו מאזן.

אחד מהמשוחררים, חסיין אבו קוויק, נעצר על ידי ישראל כבר שמונה פעמים וריצה זמן מאסר כולל של יותר מ-12 שנים. אבו קוויק גורש מהגדה המערבית למרג' א-זהור ב-1992 במסגרת החלטת ממשלת רבין לגרש 415 פעילי חמאס ללבנון. מקורות פלסטיניים מוסיפים כי בשנת 2002 נהרגו אשתו וארבעה מבניו בניסיון סיכול ממוקד כושל כנגדו. המשוחרר השני, פרג' רומאנה, נעצר שמונה פעמים על ידי ישראל.

לפני כחודש שחררה ישראל את יושב ראש הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויכ, שהיה עצור בישראל במשך שלוש שנים. זאת לאחר ששבוע קודם לכן דחה בית הדין הצבאי במחנה עופר ערעור להארכת מעצרו של דוויכ ולפיכך הוחלט לשחררו. עם שחרורו אמר דוויכ לכתבים: "יש לי מידע והפתעות רבות ומשמחות לעם הפלסטיני. אני אדווח על כך בפרלמנט".

דוויכ, בן 43, נחשב לאחד מקלפי המיקוח החשובים של ישראל במשא ומתן לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. הוא נעצר ברמאללה באוגוסט 2006 כחלק מגל מעצרים נרחב של בכירי חמאס לאחר חטיפת שליט. דוויכ, שנעצר בגין פעילות וחברות בארגון טרור, נחשב לאחד המנהיגים הפוליטים הבכירים שעצרה ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully