וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: צעירה חשודה ברצח ניצול השואה

עידן דורנר

3.8.2009 / 19:36

אנג'לה מוריי נעצרה בחשד שחנקה למוות את פליקס ברינקמן בן ה-89, ששרד את אושוויץ. המשטרה מחפשת אחר חשוד נוסף. החוקרים: "הוא נהג להזמין לדירתו נשים צעירות"

תושבת ניו יורק נעצרה היום (שני) בחשד למעורבות ברצח פליקס ברינקמן, ניצול השואה בן ה-89, שנמצא בסוף השבוע ללא רוח חיים בביתו במנהטן. ככל הנראה, הוא נחנק למוות במיטתו, וידיו היו כבולות. העצורה, אנג'לה מוריי בת ה-30 מרובע ברונקס, תואשם ברצח ובשוד. המשטרה הודיעה גם כי היא מחפשת אחר חשוד נוסף במעורבות ברצח.

אחת האפשרויות שנבדקות היא שהרצח בוצע בעקבות ניסיון שוד כושל. בדירתו של ברינקמן היתה כספת ובה חפצים יקרי ערך, אולם דבר לא נלקח ממנה - אולי משום שהקשיש סירב לפתוח אותה עבור השודדים. החוקרים טוענים כי הוא נהג להזמין בחורות צעירות לדירתו על מנת לקיים עימן יחסי מין. השומר בכניסה לבניין סיפר לשוטרים כי בליל הרצח הוא הבחין בגבר ואישה שעלו לדירה בלילה שלפני הרצח. השניים נראו בשלב מאוחר יותר ברכבו של ברינקמן.

ברינקמן, ילד לטביה, שרד את מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו וכן את מחנות הריכוז מאוטהאוזן ואבנסה שבאוסטריה. הוא נשלח לתאי הגזים חמש פעמים, אך הודות לכריזמה שלו ושליטתו המלאה בשפה הגרמנית, הצליח להימלט מרוע הגזירה. בתום מלחמת העולם השנייה, הוא נדהם לגלות כי אשתו, שאף היא נשלחה לאושוויץ, עודנה בחיים ונמצאת בפולין. השניים היגרו לארצות הברית, שם היה ברינקמן שותף לניהול מועדוני לילה ופאבים. ב-1971 הוא הקים יחד עם שותפים את דיסקו "אדם" במנהטן. בשנים האחרונות שימש ברינקמן כמנהל בניין ברובע הברונקס בניו יורק.

  • עוד באותו נושא:
  • ניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully