וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העבודה גיבשה פשרה מפא"יניקית רקובה"

3.8.2009 / 17:21

הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל גררה תגובות נזעמות. את רוב החיצים ספגה מפלגת העבודה, על שנתנה את תמיכתה למהלך. פינס: "הרפורמה - פשרה מפא"יניקית רקובה"

גדעון צנטנר

(באדיבות ערוץ הכנסת)

חברי כנסת מהאופוזציה והקואליציה הגיבו אחר הצהריים (שני) לאישור הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל. ח"כ אופיר פינס (העבודה) אמר בהתייחסו לתמיכת מפלגתו בחוק: "זוהי פשיטת רגל סופית של מפלגת העבודה. אף אחד לא קונה את הפשרה המפ"איניקית הרקובה הזו. זו עבודה בעיניים, זה ספין שלא משנה כלום". לדבריו, "שרי העבודה בנו סולם שיעזור להם לרדת מהעץ אבל מדובר בסולם וירטואלי. הם קפצו ראש מצמרת העץ הערכי לסחי הפוליטי".

ח"כ איתן כבל שלח מכתב זועם לחברי סיעתו בו האשים את חברי הסיעה בהיותם "עבדים של השררה", ושאל: "מה ניתן לומר, שאידיאולוגיה רחוקה מכם מזרח ממערב? שהיום סתמתם את הגולל על קיומה של מפלגת העבודה כנושאת הדגל של תנועת העבודה ההיסטורית?". כבל כתב עוד: "מנחם אוסישקין, יצחק טבנקין, ברל כצנלסון, יצחק שדה, דוד בן-גוריון, משה שרת, לוי אשכול ויצחק רבין – כל אלו מתהפכים עכשיו בקברם".

כצפוי, ספגה מפלגת העבודה את מירב חיצי הביקורת. במפלגת קדימה אמרו: "מפלגת העבודה קברה היום סופית את דרכה ונטשה את מייסדיה. הפשרה המפוקפקת אותה ניסה להציג היו"ר אהוד ברק, ונכונותה של העבודה להיפטר באמצעותה מכל אדמות הלאום משנת 2014 מוכיחה שגם ברק עצמו מודע שעד שעה זו מפלגת העבודה תאבד כל זכות לקיומה. היום הוכח מעל לכל ספק כי יותר קל לגזול את אדמות המולדת מאשר לגאול את חברי העבודה מכיסאות הממשלה".

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, הביע זעם ודאגה לנוכח אישור הרפורמה, ואמר: "אנו נמצאים בשיאו של בולמוס הפרטה לדעת, תהליך שעיקרו מכירת נכסי העם למשפחות בע"מ והתפרקות המדינה והחברה מנכסיה וערכיה המכוננים". לדבריו, "ממשלת נתניהו מאיצה מהלך שעיקרו התרוששות ציבורית ושסופו שיותר ויותר נכסים ממלכתיים יועברו לפחות אנשים. נכונותה של מפלגת העבודה לתמוך ברפורמה היא עדות טראגית לפשיטת רגל רעיונית".

ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר עמית של השדולה הסביבתית-חברתית, תקף את העבודה, ואמר, כי "מפלגת העבודה תחת ברק היא מפלגה אבודה. במהלך חודשים קצרים הוכיחה המפלגה שתהיה מוכנה לפרוש חסותה אפילו על המהלכים הימניים, הגזעניים והאנטי-דמוקרטיים ביותר מבית מדרשם של נתניהו וליברמן" אמר חנין. "זוהי הפניית עורף חמורה בפני ציבור עצום של אזרחים, מכל פלחי החברה, שנרתמו בשבועות האחרונים למסע ציבורי מרשים".

חברי המפלגות הערביות הגיבו אף הם בזעם לאישור הרפורמה. יו"ר סיעת בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, כינה את הפרטת הקרקעות "חוק שוד נכסי הפליטים הפלסטינים". לדבריו, מדובר ב"חוק גזעני החוסם בפני ערבים מגורים בעשרות יישובים, תוך התניה בהסכמת ועדות קבלה, הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית". ח"כ זחאלקה הצהיר כי "הציבור הערבי אינו מכיר בתוקפו של החוק וכל העסקאות הנובעות ממנו לא לגיטימיות".

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) אמר כי "מדובר בחוק גזעני ובהמשך שוד האדמות הערביות והעוול ההיסטורי. הרפורמה מציבה מחסום רציני בפני פיוס היסטורי צודק בין ערבים ויהודים, ומבטיחה כי האדמות שהופקעו מערבים יישארו בידיים יהודיות'".

עם זאת, היו בכנסת גם את אלה שבירכו על העברת החוק. מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הביעו שביעות רצון מאישור הרפורמה, ומסרו: "ראש הממשלה שבע רצון ששני החוקים עברו היום ברוב גדול בכנסת, כפי שהבטיח שיקרה בשבוע שעבר".

יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס, אמר: "יש ממשלה בירושלים, ההצבעות היום בכנסת הוכיחו שוב כי הקואליציה יציבה והאופוזיציה רעועה". לדבריו, "משחקי הילדים של קדימה לא מובילים אותם לשום מקום אלא להישאר עוד זמן רב באופוזיציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully