וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יקבל הנשיא אובמה ליום הולדתו?

טלי גולדשטין

3.8.2009 / 17:02

מחר יחגוג נשיא ארה"ב את יום הולדתו ה-48. וושינגטון כולה עוסקת בשאלה מה לקנות למנהיג העולם החופשי שיש לו כבר הכול

נשיא ארצות הברית ה-44 ברק אובמה יחגוג מחר (שלישי), ה-4 באוגוסט, את יום הולדתו ה-48 והשאלה הרת הגורל המעסיקה את עובדי הבית הלבן בימים האחרונים אינה המשבר הכלכלי, רפורמת הבריאות או המלחמות בעירק ואפגניסטן, כי אם מה לתת למנהיג העולם החופשי, בן מזל אריה, שיש לו כבר הכול, כולל מטוס 747 פרטי, צי מכוניות, שפים אישיים ואפילו כלב?

לפני שנתיים, ביום ההולדת ה-46 של אובמה, דובר הבית הלבן רוברט גיבס והאחראי על סיוריו של אובמה בעולם מרווין ניקולסון חברו לרג'י לאב, יועצו הנאמן של אובמה, וקנו לנשיא (אז סנאטור) מכשיר אייפוד. בשנה שעברה, בשיא מסע הבחירות, קנו השלושה לאובמה זוג נעליים וחגורה, אותם שכח ניקולסון במונית. "אתה אף פעם לא יודע מה לקנות לו", אמר גיבס. "מה שזה לא יהיה, איני רוצה שמרווין ישאיר שוב את המתנה במונית", הוסיף. השנה הסכימו גיבס וניקולסון לומר כי המתנה היא "סוד כמוס".

וויסקי ושלום במזה"ת

אתר "פוליטיקו" ערך משאל בקרב חברי הממשל והבית הלבן, בו נתבקשו לענות: מבלי להתחשב במחיר, בחוקי האתיקה וכדומה, מה תרכשו לנשיא אובמה ליום הולדתו? וזה מה שחלקם ענו:

סגן הנשיא ג'ו ביידן: "זוהי הפתעה".

ג'ון קרי, הסנאטור מטעם מדינת מסצ'וסטס ומועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית ב?2004, ידוע כאחד מנותני המתנות המוצלח ביותר בקונגרס, במיוחד הודות לעניבות הנהדרות שלו ולעובדה שהוא זוכר את כל ימי ההולדת. לדבריו, הוא היה רוצה לתת לאובמה "חוק בריאות טוב שיעבור במהרה כדי שהנשיא יוכל לרשום לזכותו הישג חשוב בשנה הראשונה לכהונתו".

טום דאשל, מועמד לשעבר לתפקיד שר הבריאות בממשל אובמה ומנהיג הרוב לשעבר בסנאט: "מערכת בריאות איכותית יותר, זולה יותר, נגישה יותר ובעלת יותר אפשרויות בחירה".

דריאן פייג': פקידת הקבלה בבית הלבן: "משהו שקשור לגולף או להוואי. הוא יאהב כל דבר שקשור לשני הנושאים".

ניוט גינגריץ', דובר בית הנבחרים לשעבר: "שבוע עם משפחתו בהוואי ללא תקשורת ופגישות עבודה ושלושה ימים של אימוני כדורסל עם מייקל ג'ורדן".

וגם נציג של ישראל השתתף במשאל. ג'וש בלוק, מנהל ודובר "המועצה ליחסי אמריקה-ישראל": "המתנה שלי היא לסייע לנשיא בחידוש תהליך השלום במזרח התיכון על ידי ביקור של מלך סעודי בישראל ושיעורי נגינה בגיטרה".

בין המתנות יוצאות הדופן הנוספות: כריות לחדר הקבינט, עותק של החוקה האמריקאית, המבורגר צ'ילי, מנוי למשחקי קבוצת הבייסבול ה"ווייט סוקס", סל מלא בבקבוקי וויסקי משובח ועריכת משחקי האולימפיאדה של 2016 בשיקגו, עיר הולדתו של אובמה.

לפי אתר הבית הלבן, "הנשיא והגברת הראשונה מעודדים את כל האמריקאים לשלוח תרומות לקרנות הצדקה המועדפות עליהם". והעיקר, נשיקה וחיבוק ממישל ושתי הילדות.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully