וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לנתניהו: "חוק מופז" אושר בכנסת

פנחס וולף

3.8.2009 / 14:00

אחרי דיונים ארוכים, אושר החוק לפיו 7 חברי כנסת מסיעה אחת יוכלו להתפלג גם אם אינם מהווים שליש ממנה. 60 חברי כנסת תמכו ואילו 43 התנגדו. קדימה: "נתניהו יעשה הכל כדי לשרוד פוליטית"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק)

הכנסת אישרה לפני זמן קצר (שני) בקריאה שנייה ושלישית את "חוק מופז" המאפשר לשבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם, גם אם אינם מהווים שליש ממנה. בקריאה השלישית תמכו 60 חברי כנסת ואילו 43 התנגדו. לאחר אישור החוק פרצה מהומה במליאה.

סיעת קדימה בכנסת מסרה בתום ההצבעה על החוק כי "חוק פילוג הליכוד עבר ועמו המסר כי נתניהו ראש ממשלה חלש, שנדרש לאיים על שריו, לקנות את אמון שותפיו בכספי ציבור. כל זאת על מנת לשמור על הישרדותו הפוליטית".

ההצבעה על הקריאה הראשונה שהתקיימה בשבוע שעבר עברה ברוב של 62 תומכים מול 47 מתנגדים. במהלך ההצבעה על החוק, חבשו חברי כנסת מקדימה מסכות על פניהם כמחאה. ח"כ רוברט טיבייב, שיזם את המהלך, שלמה מולה, יוחנן פלסנר ויואל חסון הוצאו מן האולם. ח"כ טיבייב אמר כי "עשינו זאת כדי להציל את עצמנו את הדמוקרטיה מהמחלה הזו שביבי מוביל".

ח"כ שאול מופז (קדימה) תקף בשבוע שעבר בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הכוונה להצביע על החוק הקרוי על שמו. החוק מאפשר לשבעה חברי כנסת להתפצל מסיעה גם אם הם לא מהווים שליש מחבריה. בדיון על הצעת אי אמון של קדימה, אמר מופז כי "אדוני ראש הממשלה, אני רוצה להזכיר לך משהו שכנראה שכחת: ישראל היא מדינה דמוקרטית. אדוני לא חי בקובה, אזרחי ישראל הם אינם אזרחי צפון קוריאה".

  • עוד באותו נושא:
  • חוק מופז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully