וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בלבנון: מנהיג הדרוזים נגד גוש הרוב

ניר יהב, כתבנו לעניינו ערבים

3.8.2009 / 13:36

וואליד ג'ונבלאט הפתיע את הגורמים הפוליטיים במדינה, בעת שיצא פתאום חוצץ נגד המדיניות של הגוש הפרו-מערבי שמנהיג ראש הממשלה חרירי ודיבר בעד התקרבות לסוריה

האם מנהיג הדרוזים בלבנון, וואליד ג'ונבלאט, מסכן את סיכויי סעד חרירי להרכיב ממשלה? במסיבת עיתונאים שקיים אמש (ראשון), הטיל ג'ונבלאט פצצה כשיצא חוצץ נגד הגוש הפרו-מערבי שבו הוא חבר מרכזי ואמר: "הברית שלי עם קואליציית 14 במרץ (גוש הרוב בראשות חרירי – נ.י) נעשתה מתוקף צורך אובייקטיבי והיא אינה יכולה להימשך".

ג'ונבלאט, הנחשב לאחד מתומכיו המובהקים של חרירי ולאחד המתנגדים הבולטים של סוריה, קרא עוד לחשוב על הרכב חדש לקואליציה, "במטרה לשוב למקורותינו, וכן לעקרונותינו השמאלניים והערבים". ג'ונבלאט, הנתפס כפוליטיקאי ערמומי, הפתיע עוד בקריאתו "לכונן יחסים טובים עם סוריה ועם יתר העולם הערבי", למרות מה שהיא עשתה בעבר ללבנון.

בתגובה להצהרתו המפתיעה אמרו פרשנים בלבנון כי ג'ונבלאט טרף מחדש את הקלפים בזירה הפוליטית בלבנון. למרות זאת, טרם ברור כיצד ישפיע הדבר על הרכבת ממשלתו של חרירי שנעשית בימים אלו. מפלגת הרוב בראשות חרירי – "אל-מוסתקבל" – הודיעה בתגובה כי "זכותו של כל גוף פוליטי לבחור את העמדה שמתאימה לו ולאמץ את הסיסמאות שהוא רוצה. יחד עם זאת, האינטרס של האזרחים בלבנון חייב לבוא לפני כל מפלגה או זרם פוליטי".

מפלגתו של חרירי הוסיפה והבהירה כי קואליציית הרוב (האנטי-סורית – נ.י) "מעולם לא היוותה גורם נגד גורמים אחרים אלא גורם עם ראש פתוח שדורש ליישם את החוקה וההסדרים הפוליטיים, ושהאינטרס העליון שלו תמיד היה האינטרס של לבנון, ההגנה על הערביות והפעילות למען פלסטין נגד האויב הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully