וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדלים חמורים בחילוץ המטייל שנפל ממסוק

3.8.2009 / 11:40

הפרקליט הצבאי הראשי בוחן בימים אלה את ממצאי התחקיר החמורים, הסוקרים את נפילתו של עאלא אגבריה ממסוק החילוץ של יחידה 669. "המחולץ כלל לא נקשר לרתמה"

תאגיד כאן

(צילום ארכיון באדיבות ערוץ 1)

הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל אביחי מנדלבליט, בוחן בימים אלה את ממצאי התחקיר הסופי בעניין אירוע נפילתו של עאלא אגבריה מהכפר מושרייפה במהלך חילוצו על ידי צוות של 669 במרץ האחרון, במסגרתו התגלו מספר כשלים חמורים שהובילו למותו. לדברי גורם המקורב לחקירה, התחקיר חושף כשלים קשים בהתנהלות יחידת החילוץ 669 שהובילה כזכור את החילוץ משדה המוקשים סמוך לעמק בית שאן.

בין היתר מעלה התחקיר כי הרתמה אליה הוכנס אגבריה כלל לא נקשרה כך שיועלה למסוק. המחלץ, חייל בדרגת סמל ראשון בקבע, קשר בטעות את הרתמה של המחלץ השני, לוחם ביחידת הנדסה שנאסף למסוק בדרכו לשדה המוקשים. מכיוון שלא נקשר כלל, תפס אגבריה ברגליו של אחד המחלצים וכך הועלה למסוק, אולם הצוות חשב כי הוא עושה זאת מתוך פחד.

כשל נוסף שעולה מהתחקיר, היא העובדה שיחידת החילוץ העלתה בבת אחת את שני המחלצים ואת אגבריה, זאת בניגוד להנחיות במקרים דומים המאפשרים העלאת שני אנשים בלבד אל המסוק. התחקיר גם מעלה את האפשרות כי היה עדיף לשלוח לחילוץ צוות הנדסה המיומן לחלץ פצועים משדות מוקשים ולא צוות של 669 כפי שנעשה. התחקיר הוצג לפני מספר שבועות לרמטכ"ל גבי אשכנזי וכעת בוחן תא"ל מנדלבליט את ממצאיו. בין היתר נודע כי נשקלת האפשרות להעמיד לדין את מפקד יחידת החילוץ 669, אולם נראה כי צוות המחלצים הוא שיישא בעיקר התוצאות.

"מה שברור הוא שהיייתה כאן שרשרת של כשלים שהובילה למותו של אגבריה", אמר בא כוחה של המשפחה עו"ד דוד מנע. לדבריו, "אנו ממתינים לנציגי צה"ל שיציגו בפני המשפחה את הממצאים ורק לאחר מכן תחליט המשפחה כיצד לפעול". מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "ממצאיה של הבדיקה בעקבות האירוע הועברו לאחרונה לפרקליטות הצבאית ונתונים בבחינה ובסיומה תתקבל החלטה. המשפחה תעודכן בדבר ההחלטה כפי שעודכנה לפני מספר חודשים במסקנות הביניים".

joshjosh@walla.com

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully