וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שפעת החזירים תגבה מאות קורבנות, בהם צעירים"

פנחס וולף ונעמה טלמור

3.8.2009 / 9:57

מנהל צוות טיפול מגיפות בישראל אמר בדיון בוועדת הבריאות כי "700 קורבנות - זו ההערכה הכי אופטימית שניתן לתת". מנכ"ל משרד הבריאות: "רבע מאוכלוסיית ישראל עלולה להידבק"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מנכ"ל משרד הבריאות אבי ישראלי סקר היום (שני) בפני וועדת הבריאות של הכנסת את הערכות משרד הבריאות להתפשטות המחלה ואמר: "אנו עוקבים בדריכות אחרי מה שקורה בחצי הדרומי של כדור הארץ .שיעור ההתפשטות במדינות אלו גבוה יותר. להערכתנו, 25% מכלל האוכלוסייה בישראל עלול להידבק במחלה. מדובר בהערכה בלבד ואין לנו אומדנים מדויקים. אנו מערכים כי במידה והמחלה תתפשט בישראל הדבר יביא להיעדרות עובדים של 25% עד 45%, סגירת מוסדות חינוך ומקומות ציבוריים, פגיעה ניכרת בהקיפי מסחר וענפי משק וירידה ביכולת תפקוד של מערכות חיוניות".

פרופ' דני אנגלהרד מנהל צוות טיפול מגיפות בישראל אמר בדיון, כי "לצערי כ-700 אזרחים צעירים ימותו מהמחלה. מדובר בזן שונה משפעת רגילה. השאלה היא כמה אנשים צרכים למות כדי לשכנע חלק מחברי הוועדה בצורך בחיסון . ארה"ב הזמינה 2 מנות חיסון לכלל האוכלוסייה. בריטניה הזמינה מנת חיסון לכלל האוכלוסייה. להערכתנו 700 נפטרים בשנה, זו ההערכה הכי אופטימית שניתן לתת. כל יום שעובר מרחיק אותנו מהחיסון".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת בנושא הערכות משרדו נוכח התפשטות השפעת בישראל, כי "לא אתן שמימון החיסון נגד שפעת החזירים יהיה על חשבון סל התרופות. בכל מקרה, לא ניתן את החיסון ללא אישור מנהל התרופות האמריקאי, נשקול זאת שוב אם נראה כי ארה"ב עושה כך". ליצמן צופה כי "יהיה חורף קשה מבחינת התחלואה בשפעת החזירים".

הצוות המקצועי של משרד הבריאות מסר אתמול לראש הממשלה דיווח על ההיערכות בבתי החולים והתוכנית לרכישת החיסונים. זאת לאחר שבשבוע שעבר הורה נתניהו לרכוש חיסונים נגד השפעת לכל אזרחי ישראל, ולהגדיל ב-5% את מלאי התרופות הקיימות נגד השפעת. סך העלות של רכישת החיסונים ותוספת התרופות מוערכת ב-450 מיליון שקל. בשבוע שעבר, הורה נתניהו למנכ"ל משרדו, אייל גבאי, לתאם עם שר האוצר יובל שטייניץ ועם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן את מציאת מקורות המימון לחיסונים והתרופות ולהביא הצעת החלטה בעניין לישיבת הממשלה.

מאות ישראלים נדבקים מדי שבוע בשפעת החזירים. גורם בכיר במשרד הבריאות אמר לוואלה! חדשות כי על פי התחזיות, עד רבע מהאוכלוסייה בישראל עלול לחלות במחלה. הגורם הבכיר הוסיף כי למשרד יש ספקות רבים בנוגע לחיסונים המפותחים בימים אלה ברחבי העולם. "יעילותו של החיסון מוטלת בספק וגם בטיחותו ולכן אנחנו שוקלים בכובד ראש מהם המהלכים שיש לנקוט בסוגיה זו. כרגע אנחנו בקשר עם ארבע חברות שונות שמפתחות חיסונים לנגיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully