וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ישראלים ואמריקאים הונו במיליונים

איילה חננאל

3.8.2009 / 8:51

פרשת "אמריקן פאי": 7 ישראלים ואמריקאים נעצרו בתום חקירה סמויה של היחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד להונאת רשויות המס של ארה"ב. "ההונאה בוצעה בשיטתיות"

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכה: לירז ליבנה)

הונאה במיליונים: בתום חקירה סמויה עצרה הבוקר (שני) היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מספר חשודים ישראלים ואמריקאים, בחשד להונאת ענק של רשויות המס בארצות הברית.

על פי החשד בפרשה שכונתה במשטרה "אמריקן פאי", המעורבים הונו בשיטתיות את שלטונות ארצות הברית והוציאו במרמה עשרות מיליוני דולרים, כספי החזרי מס לתושבי ארה"ב אשר הועברו לחשבונות בנק בארץ. החשודים יובאו בצהרים להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

בראש הרשת עמד על פי החשד אזרח אמריקאי שהגיש בשמם של אסירים פדרליים בקשה להחזרי מס מהרשויות בארצות הברית, בלי ידיעתם של האסירים. עוד דווח כי בארצות הברית עצורים חשודים נוספים בפרשה.

בתוך כך, בשבוע שעבר הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים, בקשת הסגרה לארה"ב של 11 צעירים המעורבים בפרשת "העוקץ הניגרי 2". לפני כשבועיים הוגש כתב אישום בארה"ב נגד הצעירים בגין עבירות הונאה. מהעתירה להסגרתם של הצעירים, עולה כי הצעירים הקימו והפעילו רשת עבריינית מתוחכמת ורחבת היקף של הונאת קשישים תושבי ארצות הברית. בארבע השנים האחרונות קיבלו הצעירים במרמה מהקשישים סכומים המצטברים לכדי עשרות מיליוני דולרים.

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully