וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לא סופר את ת"א: באר שבע היא עיר העתיד

רמי שני

2.8.2009 / 22:26

בסיור שערך בבירת הנגב, שיבח הנשיא את ההתקדמות שחלה בעיר בשנים האחרונות "בכוחה של העיר להפוך למרכז אטרקטיבי לצעירים"

אמיל טבוסוב

(צילום: אמיל טבוסוב, עריכת וידאו: רן צימט)

נשיא המדינה שמעון פרס, ערך היום (ראשון) סיור בבאר שבע והביע שביעות רצון רבה מההתקדמות שחלה בעיר בשנים האחרונות. "באר שבע היא עיר של העתיד" קבע הנשיא, "בכוחה להפוך למרכז חדש ואטרקטיבי לצעירים ובזכות תקציב בלתי מוגבל של התלהבות יבוא היום בו יתרונותיה יעלו על אלו של תל אביב".

הנשיא השתתף בטקס לציון 80 שנים לתנועת בני עקיבא, ומאוחר יותר ערך סיור עם ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ'. "באתי להודות לכם על תרומת התנועה הנמשכת ללא לאות כבר 80 שנה ולהתפלל יחד אתכם לשלומה של מדינת ישראל, לביטחונה ולאחדות העם" אמר פרס לחניכי התנועה.

הנשיא חתם את הסיור במפגש עם כ-70 סטודנטים המתגוררים בכפר הסטודנטים החדש בעיר העתיקה. הנשיא שוחח עמם על פיתוח הנגב ועל מקומם החשוב בפוליטיקה המקומית והארצית.

בנוסף, התייחס פרס למספר סוגיות מדיניות ופוליטיות והזהיר שאם לא יושג שלום, המזרח התיכון יפליג למרחבים גרעיניים מסוכנים. בדברים שנשא בפני סטודנטים מתנועת איילים אמר פרס שישראל הייתה צריכה לקבל את הסכם השלום האזורי שהושג בדיונים חשאיים בינו לבין המלך חוסין בשלהי שנות ה-80'.

"אני חושב שהסכם לונדון, בין חוסיין מלך ירדן לביני, היה פותר הרבה מאוד בעיות וכאבי ראש למדינה" אמר פרס, "הייתה לנו הזדמנות לעשות שלום, לתרגם את המציאות הצבאית להסכם חדש, כבר אחרי מלחמת ששת הימים אולם זה לא התקבל. ועכשיו, נשיא אירן פילג את העולם הערבי והסונים רואים בנו שותף אפשרי במקום אויב הכרחי".

פרס אמר עוד, שהוויכוח בישראל נעלם, כשראש הממשלה נתניהו השלים עם הצורך בשתי מדינות לשני עמים, "יש פילוג בישראל והדעות חלוקות, אך הוויכוח נגמר" הוא אמר. לדבריו, הפלסטינים עדיין אינם מוכנים מבחינה ביטחונית לקביעת גבול שקט בגלל פילוג פנימי בקרבם, אך במהלך הזמן ניתן יהיה לדבר על הסדר של קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully