וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: נתבע קצינים שפינו מאחז בשבת

2.8.2009 / 18:58

המאחז הבלתי חוקי שבות עמי פונה בסוף השבוע האחרון לאחר כניסת השבת, כך טוענים המתנחלים, המאיימים בתביעה. מג"ב: "פעלנו בהתאם להנחיות ולמדיניות החטיבה המרחבית"

מערכת וואלה!

(באדיבות מתיישבי שבות עמי)

מתנחלים מהמאחז הבלתי חוקי שבות עמי שליד קדומים, מתכוונים לתבוע קצינים ושוטרים שנטלו חלק בפינוי המאחז ביום שישי האחרון, שלדבריהם התבצע במכוון במהלך השבת. לאחר שפונה המאחז, הנמצא בתוך מערה שנחצבה על ידי מספר נערים המתגוררים במקום, נעצרו שמונה מההמתנחלים ונלקחו ביום שישי בערב ברכב של מג"ב אל תחנת משטרת אריאל, שם שוחררו לאחר שהסכימו להזדהות.

לידי וואלה! חדשות הגיע סרטון שצולם במהלך הפינוי, בו נראים המתנחלים מאיימים בתביעה על קצין בדרגת סא"ל שסייע בפינוי המאחז. "אנחנו נתבע אותך כמו שתבענו את המח"ט", אמרו לו המתנחלים. בהמשך מאיימים קציני המשטרה על מספר נערים שמנעו משוטר לצלם אותם כי הם עתידים להיעצר על הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

"למרות שאנחנו נמצאים במאחז כל השבוע, הכוחות בחרו בכוונה תחילה להגיע דקות ספורות לפני כניסת השבת, וכפו עלינו לחלל אותה", סיפר אחד המתנחלים, "נאלצנו לנסוע לאחר כניסת השבת לתחנת המשטרה, ורק במוצאי שבת ראינו את העלילות שהפיצו עלינו". במהלך הפינוי הספיקו מספר נערים לשוחח עם הרב הצבאי הראשי, תא"ל אביחי רונצקי, שלדבריהם אמר להם כי אסור לפנות את המאחז בשבת, אולם הפינוי נמשך.

"זה לא יעבור בשתיקה", אומרים המתנחלים, "התגובה שלנו תגיע ובינתיים אנחנו נמשיך להקים יישובים חדשים בארץ, זו תהיה התגובה הכי טובה שלנו". לדברי גורם ביטחוני, הפינוי נעשה בפיקודם של מפקדי צה"ל באזור ותחת הנחיותיהם.

ממג"ב נמסר בתגובה: "כוחות מג"ב פעלו תחת פיקוד החטיבה ובהתאם להנחיות ולמדיניות החטיבה המרחבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully